Warren Buffett går i pension

Vid 94 får det fasen vara nog. Nu ska pensionen avnjutas!

(Jag tippar att han stupar första året.)

18 gillningar

Det är han värd! :partying_face:

Han är lite av finansvärldens Yoda. Hoppas han blir minst 110 år. :blush:

Mina favviscitat!

“The best way to own common stocks is through an index fund… and to own it over a long period of time.”
Warren Buffett

“We haven’t the faintest idea what the stock market is gonna do when it opens on Monday — we never have.”
Warren Buffett

9 gillningar

Läste också det och tänkte sheet, vem ska nu coacha mig och mina investeringar :scream::innocent:

Göbben är ju bara 94 jordsnurr… :laughing:

4 gillningar

Antar att han räknat på det och kommit fram till att han äntligen uppnått FIRE.

32 gillningar

Jag gillar att hans ersättare ska börja på sitt nya VD-jobb i den unga åldern av 63 år…

USA gillar verkligen sina gamla gubbar.

9 gillningar

Hemligheten till att leva länge enligt Buffett? Ät McDonalds!

5 gillningar

Detta är årets kommentar!

2 gillningar

En nån gång ibland kanske? Det ska nog vara amerikansk GMO-biff med extra konserveringsmedel då. :sweat_smile:

Undrar om han tänker sätta sin rekordstora kassa i arbete innan han kastar in handduken. Blir lite spännande att följa :smiley:

Som vanligt borde ni gå direkt till källan för att höra vad han faktiskt sa, stället för att läsa svenska mediers sammanfattning av TT:s rapportering, som i sin tur bygger på utländska nyhetsbyråers andrahandsuppgifter…

Buffett lämnar vd-stolen i Berkshire, men går inte i pension. Han tänker komma in på kontoret varje dag, så länge den nye vd:n och styrelsen tycker han bidrar.

Det är en fantastisk lösning. Buffett kan jobba på som vanligt, men har nu en överrock som varsamt kan fösa ut honom den dagen hans mentala förmåga sinar.

5 gillningar

Det var ju knappast en livsviktig nyhet och jobbonärer som läser tidning och dricker kaffe samt stör kollegorna, de räknas inte. :sweat_smile:

2 gillningar

När man förvaltar kapital och har närmare 4 biljoner kr i kontanter att omedelbart sätta i arbete så tycker jag man borde räknas på jobbet.

Tycker även det kan vara bra med någon yngre som dubbelkollar besluten.

För övrigt dricker han inte kaffe, men mycket coca cola. :+1:

3 gillningar

Hoppas han hinner njuta lite av livet/pensionen utan att följa Apples kurs timme för timme.

Äntligen FIRE :joy::rofl:. Nu har han råd med det i alla fall :wink::rofl:

1 gillning

Såg någon intervju med antingen Buffet eller Charlie Munger när de pratade om “we can’t teach new dogs old tricks”.
Därför de har valt en “old dog”.

1 gillning

Verkar vara en avslappnad snubbe som trivs med sitt liv :star_struck:

1 gillning

Through an index fund… and to own it over a long period of time, the best way to own common stocks is. Yes, hrrmmm.

2 gillningar

Aktieägarna lär inte klaga.

Med en avkastning på 5 502 284 procent i Berkshire-aktien mellan åren 1965 och 2024 gör Warren Buffett skäl för epitetet orakel.

2 gillningar

Med hans för sin situation tämligen unika syn på konsumption undrar jag vad hans planer är för sitt arv. Bortskänkes?

Tillsammans med Bill Gates grundade han The Giving Pledge, som handlar om att miljardärer lovar att ge bort mer än hälften av sin förmögenhet till välgörenhet. Själv går han dock steget längre och säger att mer än 99% av hans förmögenhet ska gå till välgörenhet:

More than 99% of my wealth will go to philanthropy during my lifetime or at death.

4 gillningar