Desenio köpläge eller stor risk?

Är ganska färsk på den här typen av situation. Desenio som gått på knäna verkar ha fått till en deal för sina obligationslån, visst ägarna blev utspädda så det stod härliga till. Är insatt i deras branch med wall art och jobbar för Photowall sedan 8 år tillbaka i tiden, så förstår kapitalflödena.

Men det som är intressant är att aktien är på en extrem bottennivå. Är det köpläge eller vilka risker ser ni när ägarförhållande ändras drastiskt och man kan få ordentliga nedskrivningar på ett lån på ca 1 miljard? Vad tror ni kommer hända?

Ehandel brukar inte vara börsraket i Sverige, det som går bra för mig är Wallmart med det är omni och enda innehavet jag har i ehandel.

För hög risk att satsa på denna. Vart har du dina pengar nu?

Låter verkligen som att fånga en fallande kniv…

Som jag ser det så återstår 250 mkr i skulder.
Resultat innan skatt 30-50 mkr/år.
Resultatet förbättras men omsättningen minskar. Långsiktigt behöver man ta kostnader för att öka tillväxten.
Kommer ta ett antal år att betala ner skulden. Antar att det blir fokus de närmaste åren då ägarna av obligationerna äger 95% av bolaget och vill gissningsvis ha tillbaka en del av sina pengar.

Börsvärde ca 600 mkr efter omvandling av obligationerna.
Kan mycket väl bli ett stort köptryck efter omvandlingen.

Nuvarande värdering låter rimlig. För den som tror på tillväxt är det ett rimligt case.

Hoppas på det bästa för de stackarna som fastnat med denna aktien sedan introduktionen. -99,78% :astonished:

2 gillningar

Lite fel forum att fråga om enskilda öresaktier. Här är det global indexfond som gäller! :sweat_smile::+1:

Tackar för era tankar! Riktigt synd om de som köpte med det totala haveri som varit.

Ska hålla span, öresaktier, låter som Wolf of Wall Street :wink: