Hej och hoppas allt är bra.
Någon som har tips på bra och enkel körjournal som jag kan ha på min mobiltelefon när jag kör bil.
Det är en förmånsbil som jag använder både privat och i företaget.
Tack på förhand,
Mvh
/Tuffejalle
Hej och hoppas allt är bra.
Någon som har tips på bra och enkel körjournal som jag kan ha på min mobiltelefon när jag kör bil.
Det är en förmånsbil som jag använder både privat och i företaget.
Tack på förhand,
Mvh
/Tuffejalle
Välkommen till forumet @Tiffejalle! Har tyvärr inget bra förslag själv, men @Skogstomten kanske har koll?
Välkommen hit till oss! Vi är ganska snälla! ![]()
Googlade lite snabbt. Hittade denna Gratis digital körjournal & app | Elektronisk fordonshantering
Funkar antagligen! Annars är det väl bara att göra ett Google sheet och skriva ner allt i.

Då det rör sig om en förmånsbil så skulle jag titta på en lösning likt automile där man har en GPS-dongel i bilen och alla resor registreras. Att köra en app där man manuellt måste lägga in resorna riskerar att bli fel och utebliven rapportering vilket i värsta fall kan leda till en upptaxering vid e.v revision.
Om det istället var privatbil så tycker jag att det räcker med en manuell app då du i det läget endast behöver rapportera körning i tjänsten via reseräkning.
Jag skaffade Paydrive Sense 2017 (då Telia) för att få Wifi i bilen till ett rimligt pris. Det har en körjournal som jag tyckte var ganska enkel att hantera. Man får koda resorna som privat/pendling/tjänst och får sedan ut data summerat eller detaljerat om man vill. Det hela sköts via en 4G-pryl som sätts in i bilens diagnosuttag. 20 GB data per månad ingår (gäller i hela EES/EU)
Inte den snyggaste men funktionalitet finns och man kan exportera ut till Excel.
Kostar 119 kr per månad Paydrive Sense — Paydrive bilförsäkring
Använder själv teslamate som är installerat på en raspberrypi. Är gratis men fungerar dock bara för Tesla. Ingen dongel behövs.
Jag använde
ett tag när jag hade teslan… ![]()
![]()
Om du inte har fått tag på en bra körjournal ännu, så rekommenderar jag Drive körjournal. Den är väldigt användarvänlig.
Anmäl intresse via app support i Google play eller Appstore