Appar för körjournal - hur fungerar era? Integritetstanker

Hej,

måste snart börja skriva mer akurat en körjournal än som jag är van vid hittills, så modern teknik bör kunna stödja. Men hittills har jag inte hittat det jag har är ut efter. Men det är en jungle.

Jag vill helt enkelt kunna rapportera mha platstjänster min resans start, stänga av platstjänster, och sen vid ankomst repetera samma för ankomst. Appen genererar adresserna och avstånd emellan beräknas i efterhand som man kan manuellt korrigera för att stämma helt.

Finns en sån APP? Får kosta lite eller trycka reklam i ansiktet. Platstjänster har jag nästan altid av.

Jag vill inte dela mina vanor med fler och fler företag. Sån info kan altid användas i fel syfte. Jag är inte paranoid, men heller inte naiv.

Även till nya tj-bilen ska man lägga in med ‘sitt’ google konto. Tänkte skapa ett nytt helt enkelt bara för att få bilen att fungera. Kann man lyckas att man stannar anonym med detta? Kommentarer?

Om man inte kan stoppa helt big brother, kan man ju sluta bjuda på detta.

I värsta fall papper och penna!

Infobric fleet kör vi på förmånsbilarna.
Funkar fint. En liten grunka du sätter i obd2 uttaget som lirar med appen. :+1:

Du kommer aldrig vara helt anonym. Har du så mycket som loggat in på detta nya googlekonto från samma IP så finns det en koppling.

Sen kan du nog ändå spåras trots att du har platstjänster av. Mobilen kollar t.ex efter wifi lite då och då, vilket kan användas för att triangulera dig.

Beror på hur stor foliehatt man har.