GPS spårning av familjen

Idag hade jag äran att tappa min telefon ute, den hittades tillslut lite blötare och kallare.

Nu vill jag jag och frugan kunna se varandras telefoner.
Vi båda kör Android, hade vi haft Snapchat så hade det varit lättare med deras funktion.

Några tips?

Japp. Köp varsin iPhone :wink:

8 gillningar

Ladda ner snapchat?:upside_down_face:

3 gillningar

Inget av dessa är aktuellt :laughing:

1 gillning

Du kan dela din position på Android till frugan etc. Bara googla share location real-time etc

3 gillningar

Klart att du ska ha järnkoll på var frugan är.
Alltid!

1 gillning

Vi testar med Google maps nu :+1:t2:

1 gillning

Man kan dela position i Whatsapp också.

Appen Life 360. Men lite läskigt, när man inte vet vad som lagras eller vem som äger datan.

Hur hanterar ni integritetsfrågan? Jag skulle gärna ha möjlighet att i nödfall hitta mina nära och kära om dom går bort sig/tappar bort telefonen, men absolut inte ha möjlighet att följa dom i realtid utan att dom själva vet om det?

Vad är orsaken till att det ska delas med den andra personen?

Finns ju många appar där du själv kan logga in och hitta din telefon. Google erbjuder ju en som du kan slå på i Gmail, som inkluderar låsning/spärrning/ringa m.m.

Om det handlar om att hitta sin borttappade telefon är det bättre med de alternativen eftersom du kan låna någons telefon och logga in och kolla vid behov.

Att min flickvän/pojkvän regelmässigt skulle kunna kolla min GpS-position tycker jag låter creepy och lite stalker.

1 gillning

Jag hoppas innerligt att detta är sarkasm

Kan ju slå tillbaka…

Nätägaren ser och hör allt du gör i närheten av mobilen etc.
Att man nu vill ha tillgång till allas sms,mail och samtal säger en del.
Är ganska övertygad om att så redan är fallet.
Hur kan det vara så att nätbyggaren har så många patent?
Nätverk i 184 länder har de dessutom.
Biltillverkare använder tekniken så även där är folk avlyssnade. Uppgifter som säljs vidare.
De vet mer om dig än vad du anar.
Vilken läkare du träffat och varför.

Vore det inte mer mystiskt om ett stort högteknologisk företag inte hade några patent? Det skulle ju möjliggöra en massa hemliga saker som de utvecklat för att underkuva mänskligheten.

Det är väl ganska rimligt, tycker du inte det själv?`
Du vet väl vad patent är och hur det fungerar?

Det ter sig enkelt att lösa genom att… prata om det?

Vi kör iPhone och familjedelning för hela familjen. Allas iPhones, iPads, Airpods etc går att spåra och pinga med ljuduppspelning. Alla i familjen är med på detta. Ingen blir kränkt över att mamma ser var telefonen befinner sig.

1 gillning

:wink:

Men som @anon89834999 säger, det är en jäkla bra idé att prata om detta, även om eventuella barn ska kopplas in senare så ta med dessa i samtalet.

1 gillning

Ja eller om de hämtar information om nya produkter genom avlyssning av nätet. Är det ok menar ni?
Är ju ingen nyhet att det finns bolag som gör så

Vad har det med nätägarens existerande patent att göra?