Diskussion om Fondo

min tanke spontant är att gå till avanza för innehavet för slippa sånt här krångel igen…

2 gillningar

Jag har inte helt funderat klart på hur jag ska göra men lutar också åt att flytta till Montrose för då kan jag komma upp i gratis Access-nivå. Har haft Montrose för att kunna ha extra konton för att teckna-sälja IPO:s, sen går ju det himla segt just nu men någon gång kanske det kommer igång igen.

Också funderat kring att flytta till Avanza och köra nya plus-fonden. Instämmer kring tänket att Avanza känns säkrare för att slippa liknande krångel i framtiden. Hmmm… Det enda jag vet säkert är att jag kommer avsluta Fondo.

2 gillningar

Undrar vad tanken är. Det som lockade med Fondo var att de var billigast. Nu är det SAVR och Levler som med råge blir billigast i termer av fonder. Plus att i alla fall SAVR har aktiehandel och ETF. Jag har inlett flytt av 90 procent men behåller en liten skvätt för att se om beslutet ändras.

Även jag bet i sura äpplet till slut och sålda allt. Fondo har inte förmått att förnya sig på något önskvärd sätt för oss privatkunder under typ hela senaste året. Tyvärr.
Tidigare var fördelarna riktigt låga fondavgifter och vissa intressanta specialfonder men det verkar som att man vald att nerprioritera privatkundsegmentet.
Synd.

1 gillning