Diversifiera från Jan

Hej Community!

Jag är väldigt tacksam till Jan för hans arbete (kanske dags att skicka lite pengar genom Patreon…) men tycker att det är alltid bra att höra flera röster.

Vilka andra podcasts (eller andra källor) följer ni, som har en annorlunda syn på privatekonomi?

2 gillningar

Du kanske kan hitta några bra tips i denna tråd.

3 gillningar

Följer inga svenska podcasts annat än Jans.

3 gillningar

Tack GSverre!

2 gillningar

Annorlunda vet jag inte, men bästa just nu tycker jag är

The Compound and Friends - humor och pratar om den amerikanska marknaden på ett sätt som man förstår

The Peter Schiff Show - anti government rants

Scocconomics - makroekonomi och politik från ett vänsterperspektiv

Placerapodden - täcker allt som har med finansmarknaden att göra.
Ellinor Beckett, Karl Lans, Pär Ståhl

2 gillningar

Jag följer främst “Ben Felix” på Youtube, samt hans Community och podcast “The Rational Reminder”. Dock är det väääldigt djupt och teori-intensivt, och därför inte för alla. Men sjukt bra tycker jag, och superintressanta gäster (t.ex. Fama & French) :heart: Jan och Ben refererar ofta till samma källor, och har relativt liknande filosofi. Dock går Ben längre, speciellt gällande faktor-investering.

Även “The Plain Bagel” på Youtube är bra. Han är lite mer åt det aktiva hållet än Ben och Jan, då det är vad han sysslar med i sitt jobb. Men det är inte för mycket, och kan vara en bra kontrast till de andra.

2 gillningar

Follow the money. Kommer ett avsnitt var onsdag. (Från direkt studio, tror det är nordnet.)
Deras avsnitt av trading direkt kl 10 på tisdagar och fredagar har ibland intressanta gäster. (Deras värd just nu är en sommarvikarie. Värden är bättre i vanliga fall.)

1 gillning

Vad är det ute efter? Vad är det du vill lära dig mer specifikt?

Bra fråga :slight_smile:

Verkligen inget specifikt, vill bara lära mig från flera personer.

• DI Makropodden
  • DI Analyspodden
  • Placerapodden
  • Kvalitetsaktiepodden
  • Motley Fool, Rulebreaker investing
  • Financial Sense
  • Meb Faber show
  • Peak Prosperity (väääldigt contrarian)
  • Pension craft (youtube)
  • FAST graph (youtube)
1 gillning

Kolla även Swedish Investor på Youtube.
Budskapen är lika som de du får här, men de kommer på ett annat sätt och är en källa till.
Ofta kortare videos med grafiska bilder som hjälper med förklaringarna.
Han har många bokrecensioner från etablerade och erkända investerare

1 gillning

Skulle nog snarare säga sammanfattningar av böcker än rena recensioner, men bra tycker jag de är hursomhelst.

Recension kanske inte var bästa ordval. Sammanfattning passar bättre :grinning: