Jag är väldigt tacksam till Jan för hans arbete (kanske dags att skicka lite pengar genom Patreon…) men tycker att det är alltid bra att höra flera röster.
Vilka andra podcasts (eller andra källor) följer ni, som har en annorlunda syn på privatekonomi?
Jag följer främst “Ben Felix” på Youtube, samt hans Community och podcast “The Rational Reminder”. Dock är det väääldigt djupt och teori-intensivt, och därför inte för alla. Men sjukt bra tycker jag, och superintressanta gäster (t.ex. Fama & French) Jan och Ben refererar ofta till samma källor, och har relativt liknande filosofi. Dock går Ben längre, speciellt gällande faktor-investering.
Även “The Plain Bagel” på Youtube är bra. Han är lite mer åt det aktiva hållet än Ben och Jan, då det är vad han sysslar med i sitt jobb. Men det är inte för mycket, och kan vara en bra kontrast till de andra.
Follow the money. Kommer ett avsnitt var onsdag. (Från direkt studio, tror det är nordnet.)
Deras avsnitt av trading direkt kl 10 på tisdagar och fredagar har ibland intressanta gäster. (Deras värd just nu är en sommarvikarie. Värden är bättre i vanliga fall.)
Kolla även Swedish Investor på Youtube.
Budskapen är lika som de du får här, men de kommer på ett annat sätt och är en källa till.
Ofta kortare videos med grafiska bilder som hjälper med förklaringarna.
Han har många bokrecensioner från etablerade och erkända investerare