Ekonomibyrån - Spara till passionen

Dagens avsnitt av Ekonomibyrån har fokus på gå pension tidigt. Under avsnittet har fokus på fördelar och nackdelar med att gå i pension tidigt.

Trevlig tittning!

4 gillningar

Jag lyssnade under matlagning. Jag tyckte mer att de fokuserade på att inte gå tidigt och kanske framförallt på att veta vad man vill göra när man väl går, oavsett ålder.

Jag var livrädd när jag såg Malou i studion och tänkte att nu får nog ingen annan prata. :joy:

4 gillningar

Det viktiga målet för många är väl ändå att kunna gå i pension, om man sedan skrider till verket eller inte är en annan fråga.

Detta är verkligen asviktigt. Depressioner och känsla av meningslöshet kommer som ett brev på posten för många. Även relationer kan påverkas negativt och ta slut pga. att ena parten eller båda går i pension, när den naturliga vara-ifrån-varandra-tiden försvinner.

4 gillningar

Såg fram mot detta då jag älskar Ekonomibyrån men detta avsnittet var tyvärr helt värdelöst.

1 gillning

Kände inte att det var alls intressanta perspektiv xD

1 gillning

Gubben där kändes riktigt osympatisk och låg som en sur våt filt över stämningen. De hade gärna fått ta in folk från lite olika sidor istället för 100 procent arbetsnarkomaner

4 gillningar

Kom på mig själv att tänka att det skulle jag också varit när han berättade att hans fru var nöjd med att han fortsatte att jobba hela dagarna. :smile:

Såg avsnittet tidigare idag. Mannen kändes malplacerad, med tanke på ämnet och att han inte kommer gå i pension.

Hade gärna sett en pensionär som gäst som inte jobbade, utan sysslade med sin passion, som avsnittets titel antydde. Lite konstigt avsnitt, även om grundtanken nog var god. :thinking:

1 gillning