Ekonomibyrån - Vem ska jag tro på?

Tipsar dagens avsnitt Ekonomibyrån

Ska man lyssna på sin kompis med aktietips eller bör man bara sparar i en vanlig indexfond månadsvis?

Vem bör man tro på?
Kan någon förutse börsen?
Och mycket mer

5 gillningar

Jag har bara en fråga. Varför satt inte @janbolmeson i den tredje stolen?

14 gillningar

Ja när du säger det, @janbolmeson skulle vara en perfekt representant för oss som investerar enligt forskningen.

1 gillning

“Kompisen med aktietips”… OMG. Jag sålde av alla mina aktier i min egen AG som jag fått köpa med bruttolöneavdrag 1+1 och 1+2 system så fort jag kunde och tog pengarna; in i aktieindex fond.

Detta var 2014, typ – långt innan jag hörde talas om RT och J Bolmeson

5 gillningar

För att @janbolmeson bor i ärans och hjältarnas land och talar ärans och hjältarnas språk.

…eller för att EB helt enkelt har får låg budget till gästers resor. :sweat_smile:

1 gillning

Upplever att Ekonomibyrån håller ungefär samma journalistiska nivå som Aftonbladet, med främsta syfte att ge Carolina Neurath en klickvänlig plattform att trippa runt i. Därav ingen @janbolmeson som gäst :sweat_smile:

1 gillning

Nu var du hård tycker jag. Det är dock ett blandat program. Om det är intressant beror främst på vilka gäster som kommer dit. Sedan kan ämnet vara mer eller mindre intressant, men jag tycker ändå det finns utrymme för folk att prata lite initierat om ekonomi.

7 gillningar

Var programmet bra? Jag har känslomässigt inte pallat kolla på avsnitt då det ligger lite för nära och blir lite för mycket “jobb” (eller kanske cringe som min dotter skulles äga). :see_no_evil: