Ska göra bort mig i Sveriges Radio P4 Malmöhus strax efter 11.00 😁

Ska bli intervjuad i radio om en liten stund (strax efter 11.00). Älskar ansatserna i intervjun:

• Ekonomi är trist och tråkigt
  • Vad ska man göra om man blir oväntat sjuk eller långtidsarbetslös
  • Har du varit i sitsen att pengarna inte räckt till…

Lite reality-check på att det faktiskt är så ekonomi upplevs där ute. Känns som jag/vi här på forumet lever i en liten bubbla där vi kan skriva 160+ inlägg om kreditkort, indexfonder och annat… Så galet tacksam för att ha er att hänga med här i forumet. Tack. :pray::heart:

Uppdatering

Här är en direktlänk till intervjun:
https://sverigesradio.se/avsnitt/1686272#4210

31 gillningar

Grymt jobbat kingen!

Går att höra redan nu om ni spolar i liveavsnittet till kl 11.00

https://sverigesradio.se/avsnitt/1686272

1 gillning

Stark insats som vanligt :muscle: Kändes dock (inte helt oväntat kanske) som att intervjuaren hade färdiga frågor och svar oberoende på vad du svarat.

Ibland är det lätt att glömma hur låg kunskapsnivån hos gemene man faktiskt är. Men är kanske det som gör att vi kan få så fin utveckling på våra investeringar, de allra flesta tar inte sin beskärda del av värdet de producerar utan nöjer sig med att leva ur hand i mun från sitt lönearbete.

5 gillningar

Spola till 02:10:00 för att komma direkt till början på intervjun :slight_smile:

2 gillningar

Kul att höra din röst för första gången

2 gillningar

Finns det att få tag översatt på svenska?

2 gillningar

Inte ett ord om Bitcoin som en trygg investering! Katastof!

2 gillningar

Tusan. Hold Bitcoin or enjoy being poor kommer nästa gång. :joy::gem::gem::raised_hands:

1 gillning

Bra insats Jan!
Blev dock väldigt förvånad över frågorna och hade det skulle avslutad glatt med en trisslott i påskägget…
Som i att det är där livets hopp ligger.

@janbolmeson, du måste ju köpa rikaretillsammans.se nu så du inte går misste om läsare :wink:

4 gillningar

Haha känner igen det där, P1 Plånboken intervjuade mig wayback och ansatserna var liknande. Minns speciellt två av frågorna:

“Så Opti finns ju bara för smarta telefoner idag, men många äldre har ju inte dessa. Hur känns det att ni ökar klyftorna genom att inte göra det möjligt för äldre att investera lika lätt som yngre?”

och någon mening senare

“Ni har sagt att ni i snitt halverar era kunders avgifter, jämfört med på banken. Det innebär ju att fonderna kan få det knapert, är det så att ni skulle kunna skapa arbetslöshet bland de som jobbar på fonderna?”

Svaret på nr 2 blev ett ganska rakt att jag inte direkt tyckte synd om sveriges fondförvaltare :joy:. “Where are the clients’ yachts” som den klassiska boktiteln lyder.

//Jonas

2 gillningar

Nudge nudge, hint hint → https://shop.gandi.net/en/domain/suggest?search=rikaretillsammans.se

Bra jobbat av dig @janbolmeson! Men vad negativt inställd till investering intervjuaren verkade vara, fick känslan av att intervjun skulle varit mer givande (för personer som inte börjat spara än, vilket jag antar är målgruppen) om hon inte haft inställningen att ekonomi är tråkigt och svårt :slight_smile:

2 gillningar