Nu är det nyår och allt och jag tänkte ta mig tid att skriva ett lite annorlunda meddelande här som jag tänkt skriva ett tag:
Jag skulle vilja skicka ett stort tack/ till @carolinebolmeson för ditt fantastiska bidrag till RikaTillsammans-podden. Jag har lyssnat på många både gamla och nya podcast-avsnitt och älskar den mänskliga touchen och ingångar du som du bidrar med sedan du joinat; Känsloaspekterna av pengar, din sympati för hur andra människor agerar och känner, att våga vara sårbar och prata om riskbenägenhet, jämställdhetsaspekter, men också att höra er som par prata i podden (kudos till er båda!) - inklusive att våga säga emot @janbolmeson ibland.
Tack för dina fina ord! Jag blir glad över att du tycker att jag bidrar med en mänsklig touch och jämställdhetsaspekter. Det är målet!!
Gott Nytt År till dig med @pengabengan
Jag kan bara hålla med om ovanstående. @carolinebolmeson, din roll är otroligt värdefull för att balansera diskussionerna och nå ett bredare spektrum av läsare/lyssnare/tittare. Fortsätt att vara precis som du är!
@carolinebolmeson jag tycker du har levlat rejält under året. Utmanat dig själv att sätta dig in än mer i de ekonomiska aspekterna och samtidigt behålla din styrka på det ”mjuka”. Jag tycker det har blivit ett riktigt lyft i att än mer utmana Jan i de ekonomiska delarna och ytterligare stärkt ert samspel (och de obetalbara kontroverserna ). Way to go
Även om tråden är för Caroline så passar jag på att även ge en eloge till @janbolmeson som jag bara kan beundra för sin kompetens, transparens och förmåga att ifrågasätta gamla sanningar, även sina egna. Ovanliga egenskaper i dagens samhälle. Önskar bara att du skulle kunna landa i än mer självförtroende. Lite mer av det skånska ”Jaaa, jaa, jag är bra även när det blir fel ibland”. Ta åt dig lite mindre helt enkelt
Hoppas ni förstår vilken skillnad ni gör när ni vecka efter vecka efter vecka levererar kanon material
Jag instämmer med ts och kommentarerna som kommit. För mig har det även varit väldigt givande när @carolinebolmeson frågar eller på annat sätt får Jan att förtydliga vad som menas, då jag inte alls har den kunskapen eller begreppen för att hänga med i allt, även om jag tack vare podden/forumet nu kan betydligt mycket mer Stort tack för det
Jag håller med, blir lätt enspårigt och Caroline erbjuder alternativa tankesätt (som ofta är vettiga). Tyvärr tycker jag Caroline blir överkörd väl ofta, t.ex i diskussioner om marknadshyra och liknande som ofta tar stopp för att Jan i princip säger “slut på diskussion!”.
Jag tror att podcasten hade blivit bättre om Caroline fick hålla en egen låda ibland, och inte blev så nedtryckt i diskussionen. Ta lite mer utrymme helt enkelt.