Exel intervall 1 2 3 4 5 6

hej skulle vilja ha hjälp me en intervall i exel i a kolumn har jag veckonr i b kolumn vil jag ha en intervall på 1,2,3,4,5,6 sen börja om 1,2,3,4,5,6, osv prövade autofyll det gick inte
hoppas på lite hjälp
tack på förhand
mvh/micke

Om du skriver 1 till 6 och sen 1 till 6 igen. Sen markerar du alla de cellerna och drar ner så den autofyller… Plan B är väl att kopiera, och klistra in ett par gånger, och sen kopiera allt igen och klistra in… Osv osv osv… Är det bara 52 veckor så går det ju på ett par sekunder att kopiera och klistra in.

1 gillning

Ibland funkar det ju att hålla ner ctrl när en drar de celler som ska autofyllas för att excel ska repetera och inte fortsätta med 789 i ditt fall… Men för mig så brukar den funktionen göra lite som den vill…

1 gillning

får ett konstgt tal 5,09

det fungerade att hålla i ctrl tack för det

1 gillning

kan man köra vilkorsformatering så att alla 1or blir grön och 2 blir blå osv

Yes det går utmärkt, läs denna: Highlight Rows Based on a Cell Value in Excel (Conditional Formatting)

jag får inte till det 1 går bra men 2 allt över 2 blir samma färg

Vad använder du för formel till villlkorsformateringen? Läs kapitlet “Highlight Rows Based on a Text Criteria” i länken ovan. Du sätter din siffra inom citationstecknet (det som i länken är “Bob”).

jag tror att jag provade detta men jag provar igen

et verkar inte fungera

fick köra =c4 >=2 sen >=3 osv till alla siffror fick en färg

vill iallafall tacka för hjälpen ni är duktiga på sånt här

Steg 1 Markera de celler du vill villkorsmarkera, i detta fall hela kolumn A

Steg 2 Välj din formel, i detta fall siffran 2

Steg 3 Verifiera vilka celler din villkorsmarkering kommer gälla för, i detta fall hela kolumn A

Steg 4 Siffran 2 har nu villkorsmarkerats

1 gillning

skall kolla på detta

när jag gjorde om det och med $ så gick det bättre
så tack för hjälpen