Hej
Om man vill flytta sina fonder som ligger på Isk på Sparbanken till isk på Avanza, är det smartast att sälja dem på Sparbanken och sätta över dem själv? Det borde ju gå snabbast tänker jag. Man kan ju även beställa flytt av Avanza och då uppfattar jag det som att fördelen är att man får med värdeutvecklingen men det tar då längre tid och pengarna kanske ligger utanför börsen i några veckor.
Hur hade ni gjort?
Anledningen till att jag vill flytta är att jag tycker Avanza har bättre app och lättare att se utvecklingen samt att jag försöker samla på samma ställe.
1 gillning
Ibland kan det ta väldigt lång tid med isk-flytt och ska du dessutom inte ha exakt samma fonder så kommer banken ändå att sälja dina innehav och sedan endast flytta likvider.
Går fortare att sälja själv och flytta pengarna och sedan köpa de fonder man själv vill.
1 gillning
Jag gjorde samma sak i höstas och det var det bäst jag gjort. Avanzas app gör allt mycket enklare och roligare! Jag skulle dock fottsätta med samma fonder så jag lät Avanza sköta flytten och allt var 100% klart inom en vecka.
1 gillning