Nu när det skattefria beloppet går upp så borde vi flytta lite av våra pengar då jag har mer än 300 tusen och min man mindre. Vi är gifta och har helt gemensam ekonomi. Men hur gör jag bäst om jag vill att pengarna är utanför marknaden så kort som möjligt.
Jag tänker att om jag säljer från mina fonder och samma dag köper min man samma fond men med en del av bufferten. Sen när det jag sålt kommer in lägger jag tillbaka det i bufferten. Tänker jag rätt? Nåt annat jag borde tänka på?