Se verkligen upp med detta, utlandsflytt samt försäljningar på ISK, du kan komma att behöva skatta som om du sålt från depå, om du måste sälja värdepapper i samband med flytten, så har jag uppfattat det. Hör av dig vad du kommer fram till.
Liknande ämnen du kan gilla
| Ämne | Svar | Visningar | Aktivitet | |
|---|---|---|---|---|
| Flytt till USA: Vilken investering | 8 | 2495 | 1 Augusti 2021 | |
| Indexfonder: Flytta till USA | 16 | 2999 | 27 Februari 2020 | |
| Hur fungerar med skatt och tillgångar om vi flyttar utomlands? | 8 | 2743 | 4 Maj 2024 | |
| Kapitalförsäkring, ISK eller aktie/fondkonto? | 7 | 2614 | 16 Februari 2023 | |
| Vilken sparform innan USA-flytt? | 3 | 1148 | 23 November 2020 | |
| Mäklare som tillåter dubbla medborgarskap | 19 | 5084 | 12 Januari 2023 | |
| Amerikansk investeringskonto | 4 | 2197 | 15 Juli 2020 |