Har ganska nyligen börjat spara i fonder via Avanza. Planen är att månadspara en viss summa varje månad i 10-15+ år. Jag är lite osäkert på om jag valt rätt fonder. I dagsläget har jag 8st med jämnt fördelade summor.
Du har redan exponering mot ny teknik, hälsovård och fastigheter i indexfonderna enligt den vikt som de utgör av den totala marknaden. Varför öka ytterligare? Vet du något som marknaden inte vet? Menar inte att vara dryg, bara ge en tankeställare.
Alex, det är just det som är min poäng. Det går inte att veta, och inte heller på vilken sikt. Varför då göra ett aktivt bet mot marknaden och övervikta med fonder som kostar 10 ggr mer än en global indexfond?