Fondsparande på Savr

Hej!

Just nu äger jag bara fonder i Avanza Global och har svårt att bestämma mig vad jag ska göra med det lila jag har.

• Ska jag sälja av, och flytta pengarna till Savr eller låta summan vara kvar?
  • Ska jag tex köpa i DNB Global indeks i detta läge eller lägga pengar i plus alla bolag eller liknande?
  • Vad kan en optimal fördelning se ut idag om jag utgår från att jag sparar på Savr?
    Velat mellan Montrose och Savr men gränssnittet i Montrose gör mig lite åksjuk och priserna verkar vara ungefär detsamma, är Savra ett bra val?

Vad är tanken med din omplacering? Bestäm det först. Plattformen är mindre viktig, speciellt när det gäller billiga fonder.

Jag tänker långsiktigt som i 10-30år, möjligen pension men inte säker. Vem vet vad som händer senare i livet.

Då tycker jag att fondvalet är viktigare än plattformen. Jag hade SAVR när jag hade mycket i en fond de hade bra rabatt på, men upplägget med kickback och gränssnittet skavde alltid för mig.

Avanza global funkar ju fint om du redan har den.

Hej!
Nyfiken – vad var det med kickbackupplägget du inte gillade? Det är ju det som attraherar de flesta av våra fondkunder :slight_smile: Vad gäller gränssnittet så har mycket hänt sedan vi endast var en fondplattform. Vi gjorde en stor uppdatering i samband med att vi lanserade aktier i september förra året, och har utvecklat det löpande sedan dess.

Mvh,
Emma på SAVR

Okej, men om man tänker säg att balansera med andra fonder men lägga detta hos Savr. Finns det några bra som du kan rekommendera?

Jag tror jag svarat på det förr, men att det kommer i klumpar stötvis som ger dålig överblick och som jag sedan behöver investera manuellt (eller ta ut). Det blir lätt att man ligger utanför marknaden en vecka eller två om man inte sitter limmad i appen.

Ja, jag har hört om omdesign, så mitt tyckande är baserat på hur det såg ut när jag slutade vara kund.

Vill duha det hos SAVR så kör på, men DNB Global Indeks är väl ett utmärkt val? Vill du ha mer av något så kan du skruva på siffrorna, men poängen är att merparten bör ligga i globalindexfond.