För dig som gillar Morgan Housel

Morgan Housel har många fans. Jag gillade den här färska intervjun.

1 gillning

Jag gillar också Morgan Housels böcker men trådstarten är svag med en text på elva ord.

Skriv om vad du vill ska diskuteras och bidra med egna reflektioner i en start, det är ditt jobb som trådstartare.

3 gillningar

Tänker att tråden kan vara en bra plats att dela och diskutera Morgan Housels idéer och insikter.

Ja, vill du börja?

Som @Passiv skriver uppskattas det med trådstarter som bjuder in till diskussion eller så, inte bara postar en YouTube video.

Det finns mycket som tilltalar mig med hans sätt att tänka och resonera. Han har en tråkig och långsam investeringsfilosofi med indexfonder och rejält med kontanter för många regniga dagar i rad. Vårt inlärda beteende är återkommande och hur vi formas tidigt av vad vi ser och är med om har stor inverkan på hur vi tänker på pengar och vad de kan göra för oss.

Språket är direkt och utläggningarna kärnfulla (även om han pratar fort och snubblar på orden mellan varven). Ingen onödig utfyllnad, det står däremot ofta intervjuarna för. Sedan har han en otrolig bredd i vad han har läst och processat. Tycker att han bjussar på mycket klokskap och förklarar skeenden över längre tidsperioder och cykler.

Han dyker upp i otaliga poddar och videor när det är lanseringsdags för en ny bok, så man får ha överseende med att det kan vara i runda slängar samma budskap som återkommer.