Många av er har ju länge efterfrågat en webbversion av Opti. Och jag har, nästan lika länge, sagt att vi jobbar på det. Som vanligt så skruvades ambitionerna upp och OCD’n kickade in
Men nu är vi klara, efter många timmar och oändligt pixelpushande. Vi släpper den publikt först om några veckor, men jag tycker det inte är mer än rätt att ni på forumet får första tjing på att pröva webbversionen.
Vi har försökt skapa en välkomnande, vacker och funktionell webbtjänst för alla som vill ha en automatisk spartjänst och som föredrar browser över vår app. Se vad ni tycker.
PS. Om ni hittar buggar så rapportera dem gärna till hello@opti.se! (Som tack för att ni testar webben och hjälper oss hitta de sista krypen så kan ni också skriva in koden RIKAFÖRST under er profil så får ni 50 % rabatt på vår förvaltningsavgift i nästa kvartal. EDIT: Glömde säga att koden funkar i ca två veckor, till sista augusti.)
PPS. Som alltid pratar jag gärna fonder, förvaltning, diversifiering, månadspar, makro och bästa sättet att stuva makaroner med, men hoppas just nu få prata lite mer produkt och höra era åsikter och önskningar snarare än att snubbla in i den ständigt snäva diskussionen om inte alla spartjänster i världen kanske bara borde ersättas av en enda global indexfond – kanske LF Global eller vad säger du @Jacke77? Ser fram emot att höra era kloka tankar och åsikter om hur världens bästa webbtjänst för automatiskt sparande borde se ut!
Ah! @Aether@Tomas88, det beror på att ni redan använt en rabattkod tidigare. Men inga problem, skriv till hello@opti och hälsa från mig så löser mina kollegor Louise eller Viktor det
Tack Roger! Hmm kan se att det inte är ett generellt problem (fler andra som loggat in precis och nu). Har du BankID installerat på telefonen du prövade ifrån?
Det var samma som hände för mig. Andra gången jag fyllde i koden fick jag meddelandet att “Rabatt redan använd”. När jag stängde den modalen, såg jag att rabatten var igång.
Jag lyckades logga in fint, vet inte om jag gillar det bättre än mobilappen men ger ju mer möjligheter iaf… En fråga dock @Jonas-Opti, kan man göra uttag digitalt från en företagsägd KF eller ni envisas fortfarande med pappers exercis?
@EVAU Tack (och alla andra), bra hittat med rabattbuggen – work in progress att fixa den!
@Ola_Morin där “envisas” vi fortfarande, men på grund av hur försäkringsbolag gör det hela. (Om man tycker banker är långsamma ska ni se dessa bjässar…). Ligger bra högt upp på listan däremot att förbättra så fort vi kan.