Använder just nu Avanza men funderar att byta till någon av uppstickarna för lite billigare fondavgifter.
Har lite svårt att hitta information bara. Har ingen lust att skapa ett konto på varje bank bara för att kunna se avgifter och få svar på andra frågor.
Är väl rätt övertygad att man kan få billigare avgiter på samtliga av dessa banker. Vill dock ha allt sparande på samma bank för smidighet - vilka erbjuder även sparkonto med ok ränta?
Det är möjligt att det är rätt begrepp. Först loggar man in med bank-ID och får fylla i de klassiska bankfrågorna. Väl inne i er app/hemsida så trycker man på öppna konto och får svar enligt bild.
Om ni vill testa SAVR så be mig eller någon annan SAVR-användare om en kod så får ni 200:- att investera för när ni öppnar ett konto innan den 31/3.
Den som lämnar koden får också 200:- upp till max 900:- Jag tror inte att det finns någon gräns på hur många nya användare som kan dra nytta av erbjudandet.
@ LevaLivet Jag sitter just och velar mellan SAVR och Fondo (kollar på Storebrand Global All Countries och avgiften verkar vara 0,23 % hos båda) 200:- väger nog över till SAVR:s fördel.
Som ny i forumet kan jag inte skicka meddelande, men jag tror andra kan skicka till mig. Så om du eller någon annan med SAVR kan skicka en kod till mig vore jag tacksam.
Hej!
Ja, vi behövde tyvärr stänga ner kampanjen i förtid och återgå till ordinarie 100 kr då vi såg tecken på utbrett missbruk.
Hej!
Premien må vara sänkt till 100 kr för både den som bjuder in och den som blir inbjuden, men man kan fortfarande skrapa ihop 900 kr genom att bjuda in vänner till plattformen
Varsågod! Här får du 100 kr i välkomstbonus att investera på SAVR – en plattform där du kan handla aktier, fonder och ETF:er enkelt och billigt. Att ha ditt sparande där istället för hos banken innebär mer pengar för dig i slutändan. Läs mer här:
Gällande flytt till @SAVR tror jag det är klokt att avvakta tills fusionen med Länsförsäkringar är klar, vilket, om jag minns rätt, blir i september. Ska bli spännande att se hur det påverkar courtage och annat - som jag påpekat tidigare blir Savr/LF huvudalternativet om de fortsätter med 1kr som lägstacourtage samt använder 0,05% som procentuellt courtage på alla köp. Frågan är väl om man framöver ska logga in på LF eller om de har separata verksamheter.
Minns när Levler köpte upp aktieinvest så ledde det till slut att de använde samma plattform. Levler är väl marginellt billigare än Savr (på aktier), men i övrigt lämnar plattformen en del att önska.
Fondo kan jag inte uttala mig om då jag vet väldigt lite om dem. Erbjuder de ens aktieköp?