Hej.
Mitt första inlägg på forumet
Har ni sett denna?
#OPTI bjuder in till ett webbianrium tillsammans med Lendify
Anmälan via denna länk: klicka här
Fantastiskt forum för övrigt
Nu kör vi 2021!
Vänligen Henrik Trolin
Hej.
Mitt första inlägg på forumet
Har ni sett denna?
#OPTI bjuder in till ett webbianrium tillsammans med Lendify
Anmälan via denna länk: klicka här
Fantastiskt forum för övrigt
Nu kör vi 2021!
Vänligen Henrik Trolin
Välkommen @Trolle_T. Yes, såg den. Vet att @Jonas-Opti också brukar besöka forumet då och då.
Är detta något man kan titta på i efterhand?
Oklart, men de kan förhoppningsvis @Jonas-Opti svara på!
Tja! Yes det kommer att spelas in med, och läggas upp i efterhand. Man missar bara möjligheten att ställa frågor live
//Jonas, VD Opti
Jag spanade in Lendify idag. Konceptet med Lendify verkar ju bra. Men sidan är hopplöst opedagogisk och borde verkligen tröskas genom några UX-kunniga personer. Jag ringde idag och pratade med kundtjänst på Lendify, i ca en timme. Vissa av frågorna nedan blev utredda vid samtalet, vissa andra kvarstår:
Jag ska också vara med på webinariet och tänkte få utrett då, det jag inte fattat av dessa frågor. @Jonas-Opti är naturligtvis välkommen att svara på det redan nu.
Efter ytterligare lite läsning inser jag att det funkar så här på manuella marknaden: Folk tecknar upp sig för lån med hög ränta. Sen försöker de sälja kontona för upp till 110% av investerat belopp för att få avkastning på det sättet. Tydligen finns det mer efterfrågan på att investera i lån än vad det finns efterfrågan på lån? Eller så går det inte så bra att sälja sådana konton. Om det finns många av fordringarna på ett konto som gått till inkasso verkar det som att kontohavarna begär lite mindre. Men här är ett exempel där en säljare begär 100 % betalt för sitt konto trots att hälften har gått till inkasso. Vad tror hen egentligen?? Eller det kanske finns folk som köper, men det vore ju inte så smart. Det man helst vill investera i är väl antagligen konton med lån med hög ränta och där låntagaren har fullgjort några av amorteringarna. Det borde ju också gå att sortera på; andel fullgjorda amorteringar. Då skulle jag välja att köpa konton som kostar 100% (eller mindre) har fordringar med hög ränta (typ 12 %) och där avbetalningen påbörjats på samtliga lån samt slutligen där kontot består av flera smådelar av lån. Men det finns inga funktioner att sortera på sådant, så då måste man själv sitta och titta på varje enskilt lån, vilket blir för jobbigt. Dessutom verkar sådana konton kosta typ 110% på andrahandsmarknaden, och det är ju ingen vettig person som betalar det.
Hey team, hoppas ni gillade webbinaret! Jag la upp det här med, för den som missade: Se webbinaret med Opti och Lendify | Opti
Säg bara till om det var några Opti-frågor som jag inte hann med så kan jag ge svar på dem nu här istället!
//Jonas, VD Opti
PS. Fick en dotter några timmar efter avslutat webbinar, men försöker svara så fort jag kan i luckor mellan matningar och blöjbyten DS.
OT: Stort grattis @Jonas-Opti!