Lysa lanserar app 🌟

Reklam. NÀr vi frÄgat vÄra kunder hur vi kan göra Lysa Ànnu bÀttre har det enskilt vanligaste svaret varit att vi borde utveckla en app. Vi har lyssnat, och efter mÄnader av utveckling kan vi idag Àntligen lansera en första version av Lysas egna app för vÄra svenska privatkunder. Vi hoppas att den kan göra Lysas tjÀnst Ànnu lite enklare och mer lÀttillgÀnglig för dig som kund.

InnehÄller de viktigaste funktionerna för ett enkelt sparande

I appen hittar du de viktigaste funktionerna du behöver för att sköta om ditt Lysa-sparande. Du kan bland annat:

:white_check_mark: Följa utvecklingen pÄ dina konton (via graf och/eller innehavsöversikt)
:white_check_mark: Göra insÀttningar och uttag
:white_check_mark: Hantera befintliga och nya mÄnadsspar
:white_check_mark: Ändra fördelning
:white_check_mark: Öppna nya konton
:white_check_mark: Bjuda in vÀnner

Vissa funktioner kommer till en början att enbart kunna nĂ„s via webbversionen. Är du exempelvis företagskund eller kund i Danmark, Finland eller Tyskland sĂ„ kommer du Ă€ven framĂ„t uteslutande kunna anvĂ€nda vĂ„r tjĂ€nst via hemsidan. VĂ„rt mĂ„l Ă€r att i framtiden kunna göra appen och webbversionen sĂ„ lika varandra som möjligt i termer av funktionalitet.

Varför lanserar vi en app nu?

Lysa har alltid dig som kund i fokus och vi strÀvar hela tiden efter att skapa Ànnu mer kundvÀrde. Vi har byggt en app eftersom det 1) Àr den mest efterfrÄgade produktutvecklingen frÄn vÄra kunder och 2) för att 90 % av vÄra kunder idag anvÀnder vÄr tjÀnst via mobilen. NÀr vi lanserade Lysa 2017 var motsvarande siffra ungefÀr 50 %. Med appen hoppas vi kunna göra tjÀnsten Ànnu enklare och mer tillgÀnglig för alla som anvÀnder Lysa via mobilen.

Anledningen till att vi inte haft en app tidigare Àr för att det helt enkelt har varit för resurskrÀvande för oss som nystartat bolag att driva tvÄ skyltfönster (plattformar) för kunden. Vi valde dÀrför initialt att enbart bygga en webblösning som man kommer Ät bÄde frÄn mobilen, surfplattan och datorn.

Sedan dess har vi fÄtt förtroende frÄn över 125 000 kunder att förvalta deras sparkapital och har genom detta kunnat utveckla vÄr verksamhet. Vi har dÀrför andra möjligheter och resurser nu att utveckla vÄr produkt Àn tidigare.

En djupare beskrivning kring appen (inklusive frÄgor och svar) finns pÄ vÄr hemsida.

Finns dÀr andra appar finns

Du hittar Lysas app dÀr andra appar finns, i App Store (iOS) eller i Google Play Store (Android). Det gÄr förstÄs att fortsÀtta anvÀnda vÄrt mobila bokmÀrke eller logga in som vanligt via lysa.se om du hellre vill det.

FrÄgor eller feedback? Hör gÀrna av dig

Vi hoppas att du kommer tycka om appen lika mycket som vi gör. Har du feedback eller förbÀttringsförslag pÄ hur vi kan göra appen Ànnu bÀttre Àr du varmt vÀlkommen att kontakta oss. Du hittar meddelandefunktionen direkt i appen (samt pÄ webben). Du Àr ocksÄ vÀlkommen att ringa oss direkt pÄ 010-551 32 30.

Avslutningsvis vill vi bara sÀga tack till alla vÄra kunder och er i forumet som under Ären kommit med feedback pÄ hur vi kan göra tjÀnsten Ànnu bÀttre. Det Àr tack vare er och ert förtroende som vi har möjlighet att fortsÀtta utveckla produkten och pÄ sÄ vis hjÀlpa fler till ett enklare och bÀttre sparande.

BÀsta hÀlsningar,
Team Lysa

PS. Om du har ingÄtt i Patreon-gruppen som har testat appen, dÄ mÄste du avinstallera den och sedan installera om den via lÀnkarna ovan. :slight_smile:

45 gillningar

Snyggt!

Jag vill minnas att ni sa i början (5 Är sen?) att ni inte ville ha nÄn app eftersom att det skulle göra att folk loggar in och pillar för ofta. :slight_smile:

10 gillningar

Whoho, nu blir min mÄnadskontroll lÀttare! :wink:

7 gillningar

Tycker det Àr grymt att ni lanserar en app, vilket jag tror mÄnga kommer att uppskatta. Personligen tyckte jag det att var charmigt och enkelt att man inte behövde en app, vilket gör Lysa lite mer speciell med sin enkelhet. Hoppas verkligen inte detta medför att man kollar oftare pÄ portföljens vÀrdeutveckling.

10 gillningar

Ser verkligen inte poÀngen med en app personligen men visst fÄr sÀkert en och annan ungdom att registrera sig dÄ de generellt inte fattar hur en webblÀsare funkar. :laughing:

Nu har jag inte kollat appen, Àr den ren eller bara en webbvy? Det senare kan jag förstÄ!

2 gillningar

Trevligt :nerd_face:
Visst har man klarat sig bra utan app, men i dagens moderna samhĂ€lle sĂ„ medför appar onekligen en lĂ€gre tröskel för potentiella nya anvĂ€ndare
alla utgĂ„r helt enkelt frĂ„n att det ska finnas en app (oavsett om det behövs eller ej).
Kul att Lysa lyssnat pÄ kunderna och ordnar detta, det tror jag lönar sig i lÀngden :slight_smile:

1 gillning

Vad roligt att höra att ni Àr positiva!

Webbversionen av Lysa kommer att finnas kvar och att ladda ned appen Àr inget mÄste. Om ni föredrar att anvÀnda vÄr tjÀnst via webben pÄ datorn eller i mobilen gÄr det fortfarande utmÀrkt.

VÄrt mÄl Àr att det ska vara enkelt att anvÀnda Lysa oavsett om du föredrar en mobil eller dator. Vi har utvecklat en app dÀr vi ser att 90 % av vÄra kunder anvÀnder Lysa via mobilen samt att det Àr den mest efterfrÄgade produktutvecklingen. Vi hoppas att denna lansering gör det Ànnu enklare att anvÀnda tjÀnsten via mobilen.

Med det sagt vill vi inte uppmuntra till att man anvÀnder Lysa mer aktivt. Det bÀsta man kan göra för sitt sparande Àr att lÄta det vara ifred sÄ att det fÄr vÀxa över tid oavsett hur marknadslÀget ser ut.

Om ni vÀljer att anvÀnda appen uppskattar vi om ni tar tiden att berÀtta hur anvÀndarupplevelsen Àr men Àven om ni mÀrker att ert beteende Àndras. Detta Àr viktigt för oss i vidareutvecklingen av appen.

BÀsta hÀlsningar,
Team Lysa

6 gillningar

Nu anvÀnder jag inte lysa men hur ser ni pÄ risken för ökade beteendemÀssiga misstag i samband med att att det blir Ànnu lÀttillgÀngligare för klÄfingriga smÄsparare? :slight_smile: tÀnker att folk kanske Àr inne och Àndrar fördelning hit o dit Ànnu mer Àn tidigare? Men det kanske bara Àr mina fördomar och personliga erfarenheter frÄn andra tjÀnster.

3 gillningar

SÄdÀr. Nedladdat och testat runt lite. Riktigt fin app.
Well done.

4 gillningar

Skoj! Ska ladda ner och testa. MÄste sÀga att er webbversion Àr bland det snabbaste och responsiva jag testat, nÄgon har knackat bra kod dÀr.

9 gillningar

Tyckte det var vÀldigt enkelt att snabbt se hur det gÄr, vilket Àr det jag kommer anvÀnda appen för mest.

MĂ€rks ocksĂ„ att den Ă€r mer “tweaked” för att passa mobilanvĂ€ndning Ă€n webbversionen.

PĂ„ detaljsidan för ett konto hade det varit trevligt att kunna Ă€ndra ordningen pĂ„ de olika “sektionerna” sĂ„ att man kan t.ex flytta upp Innehav.

2 gillningar

Hej @MattiasA90,

Tack för en bra frÄga!

Likt vÄr investeringsfilosofi om börsen kommer gÄ upp eller ned - vet vi inte Ànnu hur den beteendemÀssiga risken kommer att se ut eller förÀndras. Det kommer bli intressant att djupdyka i frÄgan nÀr vi har mer data, men Àven med feedback direkt frÄn er anvÀndare om ni mÀrker att beteendet Àndras.

Bara att hojta till vid mer funderingar eller input om appen!

BÀsta hÀlsningar,
Team Lysa

3 gillningar

Bra jobbat! En av anledningarna jag inte orkat ta tag i Lysa. Men detta kommer Àndras nu med appen.

5 gillningar

Bra initiativ. Har tidigare varit kund- men avslutade pga avsaknaden av app. Nu kommer mitt sparande ligga 50/50 mellan Avanza och Lysa.

4 gillningar

Tror att det Àr bra trots att appen Àr helt onödig.

Dumt att missa potentiella kunder som av nÄgon anledning vÀrderar app högt.

4 gillningar

Äntligen!

Det ger legitimitet att Lysa har en app att hÀmta pÄ App Store/Google Play och attraherar nya kunder som annars kanske ser Lysa som en skum webbtjÀnst.

Önskar bara ett mörkt lĂ€ge :slight_smile:

6 gillningar

Jag förstÄr inte varför det hÀr med app skulle göra nÄgon skillnad. Det gick ju att göra en klickbar ikon pÄ mobilen och logga in som om det vore en app förut. Vad jag förstÄr Àr enda skillnaden nu att det finns att ladda ned pÄ appstorarna istÀllet för att göra ikon av en ett bokmÀrke.

1 gillning

Kommer den hÀr genvÀgen försvarande fungera som vanligt?

app.lysa.se

Tycker den e kanon.

Men att kunna ladda ner pÄ Apple Store kommer dra in mÄnga kunder tror jag :chart_with_upwards_trend::rocket:

1 gillning

Ja för nÄgra skumma appar finns ju inte alls
:face_with_monocle:

2 gillningar

MÄnga förstÄr inte riktigt vad eller hur en webblÀsare fungerar och litar 100% pÄ app butiker istÀllet. Finns det ingen app sÄ finns det liksom inte.

Jag har istÀllet sÄ fÄ appar som möjligt. Egentligen har jag bara de som behöver access till hÄrdvaran pÄ ngt vis. Annars kör jag allt i webblÀsaren, med adblock givetvis. Som jag ser det utgör appar en sÀkerhetsrisk och integritetsrisk och dessutom kÀkar de batteri och lagringsutrymme för att inte sÀga att de blir en slags reklampelare i nyllet.

(nu sÀger jag inte att Lysa Àr sÄ men mest rent generellt)

4 gillningar