Snabbspar-funktion på LYSA!?

Jag tycker att en snabbspar-funktion vore fantastiskt att införa i LYSA.
Dvs en enkel funktion där du snabbt ”klickar över” valfri summa och att den sedan investeras i din valda portfölj.
För enkel problemfri spontanitet!
Även en dagspar-funktion vore kul.
Precis som dom har i NOWO.

Någon annan som gillar idén?!

Mvh Emanuel

3 gillningar

Bara att swisha in :+1:

5 gillningar

Japp,det stämmer ju. Men det är ändå för många steg och lite för ”tråkigt” att göra på det sättet,tycker jag.
Det ska bara vara en knapptryckning bort.
En spontan överföring med vänsterhanden lite sådär lekande lätt…

Tycker jag.

Låter spännande, men inte så säkert antar jag? :thinking:

1 gillning

Från man kommer på att vilja göra ett snabbspar så måste man ju ändå trycka några ggr för att komma in till lysa :wink: Redan där är ju spontaniteten i det hela borta :stuck_out_tongue_winking_eye:
Men gillar absolut idéen! :ok_hand:t4:

Jag går o väntar på att rocker ska göra det möjligt att runda upp varje köp så att jag kan småspara lite på det sättet. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jo fast det funkar hos tex NOWO!
Inga signeringar med BankID osv. Lätt som en plätt.
Om LYSA får en app vore det kanon!
Dagspar är också en smart funktion

Aha där ser man. Ja får de till en app/lösning som är säker så vore det toppen :+1:t3:

Händer det ofta att ni avstår från att investera eller köpa nåt för att det är för jobbigt att swisha?

5 gillningar

Nej… absolut inte.
Jag har egentligen all tid i världen att gå in på LYSA och Swisha över en peng för att investera.
Det är liksom inte det jag argumenterar mot här.
Det behövs något snabbt,enkelt fräscht,snyggt OCH inspirerande för att slänga över en hundring då och då…
Tex när kompisen eller chefen bjuder på middagen du trodde att du skulle betala själv:).
Vänsterhanden snabbt på mobilen och vips är 350 kr hos Lysa på väg in i portföljen…:wink:

Jag tror det går lite emot Lysas principer om att uppmuntra långsiktigt sparande. Snarare än gameifikation.

4 gillningar

Fast pengarna investeras ju i din långsiktiga portfölj.
Om du väljer det.
Ju mer pengar in i portföljen desto bättre?!
Både för dig och Lysa ju.

1 gillning

Varje funktion som utvecklas måste underhållas och ökar komplexiteten i systemet. Jag ser hellre att de lägger krutet på att få ner avgifter eller saker som är lite mer bang for the buck än att man kan skicka in pengarna några sekunder snabbare.
Men det är bara min åsikt. :slightly_smiling_face:

4 gillningar

Gick in på Lysa nu för att ”snabbt” föra över ett par hundralappar.
För många steg för att det ska kännas roligt och spontant tycker jag.
OCH!! Minsta insättning är 1000 kr…

Man hade kanske kunnat vara lite mer användarvänlig med att slänga in Swish knappen på startsidan och sen sänka minimumgränsen… så kanske det hade varit gott nog :grin:

2 gillningar

Absolut! Helt klart mycket bättre!

Jovisst, men att jaga en dopaminkick genom snabbt sparande ger det omvända när marknaden går ner. Jag tror som sagt att just de där med snabba kickar är motsatt mot vad Lysa vill stå för. Utan de bygger sitt varumärke kring långsiktighet.

Lägsta insättning över Swish är också delvis p.g.a. kostnaden för Swish skulle jag tro.

Fattar ni inte att Emanuel är yngre? En sån där som först börjar leta i app-store som Jan sa.

Inte helt säker men tror Swish har fasta transaktionskostnader, typ 2kr per transaktion. Dock om det uppmuntrar folk att göra flera små inbetalningar så blir det ju så klart dyrt.

Antar att lysa säkert tänkt igenom det där… :slightly_smiling_face:

Ja, vilket betyder att en överföring på 100 kr har en transaktionskostnad på 2%. En på 1000 kr har 0,2%. O.s.v.

2 gillningar

Ja varför finns inte Lysa som app egentligen? :eyes: