Jan har tjatat hål i huvudet på mig | Kastat in handduken och köpt fondrobot

Eftersom vi har en pilla-tråd, en anonyma fondbytare och en lossp0rn tråd så tänker jag att vi kan ta en sådanhär tråd.

Först ut är @Anonym

Jag måste bekänna en sak. @janbolmeson:s rekryteringkampanj till Lysa har gett effekt… ett lågt månadssparande dit nu. Jag känner mig psykiskt överrumplad…

1 klar. 23000 kvar. :joy:

4 gillningar

Din jäfvel :sweat_smile:

Bolmcoin nästa?

8 gillningar

Bara om jag får 1%, när :deer: används. :blush:

4 gillningar

Har hela 1000kr på Lysa och 1000 på Opti

Får man ett fondrobotsmärke då likt simmärke man fick som liten?

9 gillningar

Har du en deal med @axr ? :sweat_smile: hade inte han en sådan på sin avatar förut?

1 gillning

Tror inte det, indirekt var det ju Jan som ordnade hjortskämtet. :thinking:

2 gillningar

Så blev det för mig också, men ska vara ärlig efter att DNB Global Indeks blev nya favoriten kunde jag inte hålla mig från att byta tillbaka.

Jag blockerade RT.se i routern ett tag, det tog ca en timme efter att ha varit tillbaka att göra en säljorder på lysa. :rofl:

Användargränsnittet är lite rörigt på lysa, jag vill ha en fond med en stor grön siffra över lång tid så jag kan använda mig av det bästa tricket:

Jag vet att det är irrationellt men om jag har en fond som har gått upp t.ex. 75% så är det mycket enklare att behålla den eftersom även om börsen skulle falla med 50%-enheter så kommer den visa positiva siffror inne på depån. Då är det mycket enklare att sitta still i båten och inte göra något.

Dags att bygga :rocket:

3 gillningar
3 gillningar

Älskar ditt självförtroende @angaudlinn.

4 gillningar

Ser ut som före detta korvkioskägaren Prigozhin.

2 gillningar

Du får 1200kr per månad resten av livet om du först stoppar in 1200kr per månad i 12 år. Obs, jag inser i skrivande stund att jag beskrivit något som skulle kunna vara ett ponzi-scheme men trust me bro.

3 gillningar

Investera för att köpa en kabel i månaden i 12 år. Köp sen en kabel för avkastningen varje månad resten av livet.

@janbolmeson

3 gillningar

Sjukt likt :joy::+1::+1:

2 gillningar

Duscha länge och mycket. Det sägs hjälpa!

1 gillning

Behöver skrubba ordentligt…

1 gillning

@Anonym. How to skrubba ordentligt. :point_down:

1 gillning

Avsnitt 344. intervju med Vesuvio, hur man bryter ner någon och som berättar om sin resa från fonder, till fondrobot. varför man ska investera i lysa. Ett mindfuck avsnitt på 60 minuter där Vesuvio till sist säger:

”Ja store herr sektledare, Lysa är bäst för gemene man”:deer:

1 gillning

Jag fattar ingenting :thinking: !? Berätta lite mer @Vesuvio och @janbolmeson :raising_hand_man:

1 gillning

Det sjukaste här är att jag sitter och funderar på om det är en Digisound 80 eller kanske en Elektor Formant bakom Travolta. :rofl::see_no_evil:

1 gillning

Jag står fast i team indexfond och surar :wink:

7 gillningar