Anonyma Fondbytare

Eftersom vi är flera som har svårt att hålla fingrarna borta från fondbyten, försöka optimera allokeringen, mixtra med småbolag, nisch, regioner och timing, tänkte jag att vi kunde stärka varandra att sitta stilla i sin båt.

Jag har själv haft svårt framförallt med Home Bias, tankarna finns alltid kring hur mycket sverige man bör ha, men beslutade mig för 100% globalfond. Vet att detta är nog så bra lösning långsiktigt och kommer ge mig okej avkastning, men alltid vill man optimera för att maximera avkastning.

Mitt mål: sitta kvar i båten, automatisera, inte kolla, inte byta.

Börjar med att bjuda in: @jacke77 @janbolmeson

Hej jag heter Vesuvio och är ofrivillig fondbytare

22 gillningar

Hej,

Jag heter Fotbollsgräs. Jag har precis startat en ISK-flytt från Lysa till Avanza.

13 gillningar

Välkommen kompis.

Varsågod att berätta om din problematik!

1 gillning

Har ni någon annan hobby eller ett intresse ni kan nörda ner er i?

Jag hade nog blivit en fondpysslare om jag inte pysslade med annat om dagarna! :see_no_evil:

6 gillningar

Jag byter fonder för att få ned avgiften med 0.1% :cry:

AIK. :sob:

Miserabelt liv :cold_face:

1 gillning

Haha jag anmäler mig också! Har en tendens att leta optimering och mikrojustera fördelning :stuck_out_tongue:

3 gillningar

2 gillningar

Jag finner det utmanande, så försöker ha fullt upp för att inte tänka på det :sweat_smile:

2 gillningar

Sign me up!
Flera fonder som kommer och går…
Sen lite ocd med fördelning :joy:

5 gillningar

Har också lite OCD, vad gäller sådant :rofl:

1 gillning

Jag heter Christine och fick precis in 500kr på Opti i början av veckan… idag tryckte jag på sälj allt!

Ha ha jag orkar inte​:partying_face::rofl::rofl:

2 gillningar

Smyger in denna här. Ifall fondbytena råkar ske på bästa dagarna så är ni rökta! :sweat_smile:

4 gillningar

Hej, jag heter Borax och jag har bytt från Länsförsäkringar GI till Lysa till Länsförsäkringar GI. Känner på mig att risken för återfall är stor.

8 gillningar

Säger i kör Hej Borax :wave:t2:

3 gillningar

Hej vänner. Efter att ha upptäckt RikaTillsammans började jag med globalfonder. Först Handelsbanken Global Index criteria. Sedan bytte jag till Länsförsäkringar Global indexnära, skaffade ett Nordnetkonto med 2 ISKer med LF global + Nordnet Global som sedan blev DNB Global Indeks + Nordnet Global Index och lite mixat Storebrand Global Plus och LF Global Index för mina pensionspengar. Har också bytt mina Sverigefonder mellan Nordnet/SHB/SEB/Plus några varv.

Nu har jag precis hittat Dimensional World Equity Fund…

4 gillningar

Men för att vara lite seriös, det är något bakvänt med ett intresse som indexfonder där ju mer insatt och intresserad man är av ämnet desto mindre tid ska man ägna åt det. Hjärnan kan inte riktigt hantera det.

4 gillningar

Håller med, därav mitt tips om att satsa på alternativa hobbies! :see_no_evil:

Distraktion ftw! :blush:

2 gillningar

@Arre @Prosten @Melwa @Anonym @AC72
haha no

1 gillning

Ej testat men kanske ett substitut?