Anonyma Fondbytare

Kan bli dyrt där med! :see_no_evil:

Min brorsa sa vad en biljett kostade, trodde han skojade. Sen kostar det att streama och än mer om man bettar. Sen risken att bli nerslagen om man råkar skrika fel lag på fel plats. :grimacing:

Men heja lite på avstånd är ju billigt. :blush:

1 gillning

Ett tips från någon som gått på fotboll och hockey sedan 90-talet. Skrik på domarn om du ska skrika. Ett ”Domarjävel” sitter aldrig fel. :joy:

3 gillningar

Domare måste vara det mest otacksamma yrket… slår vad om att de har problem med Fondbytande också!

1 gillning

ISK-flytt från Lysa till Avanza gick brutalt fort. Hade pengarna på Avanza samma dag som de lämnade Lysa.

2 gillningar

Upplagd i chatten av @JFB, jag tyckte att den passade in här :sweat_smile:

1 gillning

Modigt att byta till Avanza, har de styrt upp VD-kaoset? :see_no_evil:

1 gillning

1 gillning

Hej!

Jag funderar på att öppna ett konto hos Nordnet för lite fondrabatt upp till 50k…

1 gillning

Är det inte Avanza som till och med har noll avgift upp till 50k?

1 gillning

Erbjudandet Kom igång omfattar alla svenska kunder som har upp till 50 000 kronor i samlat sparande hos Nordnet. Kom igång innebär gratis aktiehandel på listorna Large Cap, Mid Cap och Small Cap på Nasdaq Stockholm, vilket totalt inkluderar över 400 aktier. Erbjudandet om återbetalning av fondavgifter omfattar alla fonder i Nordnets utbud som inte är börshandlade. Återbetalning sker varje kvartal och omfattar förvaltningsavgift, transaktionskostnader, löpande avgifter, och eventuella avgifter för växling.

Dom kör på samma :+1:t2:

1 gillning

Hej, jag heter Jan och jag har köpt räntefonder till min frus tjänstepension. Det slutade illa. Mest för mig. Fick sälja allt när hon kom på det.

7 gillningar

2 gillningar

Har du inget annat att göra än att hålla på med sådana dumheter @janbolmeson :joy: !? @carolinebolmeson är inte halv vägs i livetscyrkel och du går in för att tajma börsen gör dig lite smart :joy::joy::backhand_index_pointing_down::thinking:

1 gillning

I min enfald trodde jag att jag skulle få uppskattning och applåder. :see_no_evil:

5 gillningar

Jag vet att du blir lite påvärkad men allt den där oroligt i världen,billig Sek,räntefonder är på uppgång då går du in och färstör bred global spridnin för att tajma lite till det bättre. Men snälla Jan håll dig till det du skriver om i kom igång art 99 :joy::joy::raising_hand_man::raising_hand_man::+1::+1:

Visst kan det vara bra att vara ute i god tid men det är väl absolut minimum 10 år till Caroline ens ska fundera på räntefonder.

Hon kanske tolkade det som att du tyckte hon år gammal. Då kan det går illa :bomb::joy:

5 gillningar

@janbolmeson vill bara var aktivsparare med billiga indexfonder :raising_hand_man::raising_hand_man:. Jag har redan testat det utan framgång :raising_hand_man::joy:

1 gillning

Du vet att du kan gå in på Lysa och ändra till 40% räntor smidigt @janbolmeson . Marknadstajmning :joy::joy::raising_hand_man::+1::wink:

1 gillning

Du kallade din fru gammal på pensionsiska. Aj, aj Jan. :joy:

2 gillningar

Det har jag också gjort. :joy::see_no_evil: