Forumet fungerar dåligt i Safari på iOS 26

Hej,

Ny medlem på forumet och försöker bidra med lite tankar i olika trådar men jag har jätteutmaningar i detta då jag upplever att sidan inte är mobilanpassad.

Jag kör Safari på iOS och när jag skriver svar i trådar så ”försvinner” all text som är nedanför x antal rader, det går inte att bläddra ner för att se vad man skrivit, dessutom är det närmast omöjligt att lyckas trycka på skicka-knappen när man skrivit klart .

Hur gör ni för att kunna skriva längre svar och navigera forumet? Är det något jag missat?

1 gillning

Funkar fint för mig i iOS, men om du har problem kan du testa Discourse appen

Det är buggar som uppstått med iOS 26. Med 18 funkade det finfint.

Förhoppningsvis löser sig allt detta med nästa uppdatering av forummjukvaran.

@janbolmeson När planerar du att uppdatera nästa gång, och vet du om iOS 26-skavankerna kommer fixas då?

Man kan workarounda skrivrutans problem om man lyckas pinch-zooma och dra ner sidan, eller om man lyckas peta där uppe och dra ner sidan så långt det går. Många av problemen beror på att sidan har lite som sticker ut utanför skärmen längst upp när den först laddar.

Det kan också löna sig att först aktivera skrivfältet, sedan avaktivera det (genom att peta utanför någonstans, och sedan aktivera det igen.

1 gillning