Hej! Jag har guld ava som du rekommenderar i dina portföljer för den som är kund hos Avanza.
idag fick jag meddelande om att det är köpstopp i den aktien. Hur ska jag göra nu, eller ska jag inte göra något alls?
bifogat har du meddelandet som jag fick ikväll.
GULD AVA har nu blivit slutsåld. Anledningen till att denna produkt har blivit slutsåld är pga av regelverk som reglerar att emittenter inte får sälja mer än 2,5 miljoner enheter av en enskild produkt med råvara som underliggande tillgång. Det innebär i praktiken att om tillräckligt många enheter köps upp av investerare (2,5 miljoner st) så behöver de försätta produkten i bid-only. Det vill säga att produkten endast är säljbar då inventariet är slut.
Från och med måndag kommer alltså ovan produkt att endast vara säljbar. Vill du fortsatt handla Guld AVA så gäller denna produkt.