Hur fira silverbröllop i Stockholm?

Vi firar 25 årig bröllopsdag om ett par veckor och vi har av olika anledningar ännu inte bokat hur vi skall fira, förutom att det endast blir vi två.
Vi tar tacksamt emot tips på aktivitet, hotell och restaurang.
Budget runt 7000kr. Det måste inte vara med hotell, det kan även vara endast restaurang, eller aktivitet, också. Men det skulle vara kul om det var något annorlunda som sticker ut lite.

2 gillningar

Grattis!

Vill ni mest ta det lugnt, bada och umgås över enmiddag är Yasuragi en favorit. Teppanyakin brukar också vara ett bra middagsalternativ.

Kan vara svårt att få plats, är ofta fullt men absolut värt att kolla in.

Alternativ kommer ni hem till mig och målar om mitt förråd, grannen håller med kaffe och på kvällen serverar jag korvstroganoff. Pasta eller ris får ni välja

7 gillningar

Vet inte om det kanske hamnar utanför budget. Men lite beroende på datum så kostar en natt på grand hotel i Stockholm typ 4000 kr.

Om man går dit och är på dagsspat, kostar det någon tusenlapp till, men det ska vara sjukt trevligt och man blir ju typ incheckad direkt på morgonen (istället på eftermiddagen) så man har hela dagen där.

Sedan behöver man ju inte äta där (tycker maten är lite överprisad där, men frukosten är trevlig).

PS. Hemligt tips: ställer man ut skorna i korridoren på natten, så putsar de dem till man vaknar. :smiley:

5 gillningar

Centralbadet är ett mer budgetvänligt alternativ till ovanstående. Dit brukar vi gå ibland. Det går att lyxa till det där också om man vill men grundpaketet, miljön och maten är annars bra som det är.

2 gillningar

Slår ett slag för avsmakningsmenyn på Operakällaren, fantastisk mat i vacker miljö.

3 gillningar

Hotell Ett hem är fint med otrolig frukost. Värt ett besök endast för maten, till exempel 4-rätters lunchen.

Restaurang Lilla Ego har väldigt god mat. Väldigt populär och svårt att få bord. Nya platser släpps ca två månader i förväg. Om ni kan tänka er att äta sent, runt 21 så kan det finnas platser även utan framförhållning.

Om ni vill ha spaupplevelse så gillar jag Högberga gård ute på Lidingö.

4 gillningar

Tipsar om:

Vid Hötorgets tunnelbana.

Tar ungefär en timme.

:hugs:

3 gillningar

Inget tips på boende, men äter man middag på Fotografiska så ingår ett besök i utställningen. Svårslagen kombo!

5 gillningar

Bank Hotel är det bästa hotellet.

Sparrow bra budgetalternativ.

Sekonderar Lilla Ego från tråden. Animo annat hett tips.

Vill man upp i prisklass finns det otroliga matupplevelser.

Edit: Punk Royale är crazy om ni vill testa sinnena

2 gillningar

Varför inte Restaurang AG?

Ag?.. Silver :wink:

“Lokalen var en gång Hallbergs silversmedsverkstad och eftersom AG är den kemiska beteckningen för silver, fick det bli namnet.”

1 gillning