Hej!
Jag behöver investera i en kundrelation och får besök av en c:a 40 årig italiensk kund i nästa vecka (troligen tisdag). Jag har dålig koll på Stockholm numera och skulle vilja ha tips på trevlig restaurang och eventuellt någon typ av nattliv.
Det behöver nog inte vara populäraste ställena på Stureplan men gärna i centrum eftersom vi bor i närheten av centralen.
Bra mat men gärna lite svenskt och folkligt. Lite dyrare är inget problem.
Chartra mindre båt inkl catering och visa Sthlm från vattnet. Tur genom Djurgårdskanalen, utanför Grönan och kolla alla glada, se Strandvägen, Gamla stan fr vattnet. Kunden kommer inte att glömma det…ToR Vaxholm inkl mat ombord kan också vara en höjdare!
Jag har flera gånger bjudit utländska gäster på restaurang Prinsen. De har riktigt bra mat som i grunden är svensk husmanskost, så det blir en genuint svensk upplevelse för en utländsk gäst. Ligger mitt mellan Stureplan och Norrmalmstorg, så mitt i smeten. Boka bord i tid!
Folkparken är ju en upplevelse men menyn är väl inte direkt svensk. Kan plussa rekommendationen på Hantverket. Edit: Tydligen har Folkparken bommat igen.