Italienskt kundbesök i Stockholm

Hej!
Jag behöver investera i en kundrelation och får besök av en c:a 40 årig italiensk kund i nästa vecka (troligen tisdag). Jag har dålig koll på Stockholm numera och skulle vilja ha tips på trevlig restaurang och eventuellt någon typ av nattliv.
Det behöver nog inte vara populäraste ställena på Stureplan men gärna i centrum eftersom vi bor i närheten av centralen.

Bra mat men gärna lite svenskt och folkligt. Lite dyrare är inget problem.

Tacksam för tips!

Kanske Resturang Hantverket med promenad och efterföljande drink på Supper kan falla i smaken?

1 gillning

Chartra mindre båt inkl catering och visa Sthlm från vattnet. Tur genom Djurgårdskanalen, utanför Grönan och kolla alla glada, se Strandvägen, Gamla stan fr vattnet. Kunden kommer inte att glömma det…ToR Vaxholm inkl mat ombord kan också vara en höjdare!

1 gillning

Ser riktigt bra ut! Dem kommer jag absolut rekommendera och ha i minne till andra tillfällen!

Har gjort det flera gånger och det är alltid uppskattat. Hinner tyvärr inte den här gången eftersom de kommer på kvällen.
Tack för tipset!

Restaurang Grodan precis vid Sturegallerian kanske?

Sedan har ni både Riche och Sturehof runt hörnet.

Om vädret tillåter är fjäderholmarna trevligt, med lagom lång båttur och trevlig resturang.

Läste någonstans om harakirikorv i stockholm. Stå bredvid med ett glas mjölk till honom, som han bara får om han går med på dina krav :wink:

2 gillningar

Jag har flera gånger bjudit utländska gäster på restaurang Prinsen. De har riktigt bra mat som i grunden är svensk husmanskost, så det blir en genuint svensk upplevelse för en utländsk gäst. Ligger mitt mellan Stureplan och Norrmalmstorg, så mitt i smeten. Boka bord i tid!

Med vänlig hälsning,

F

1 gillning

Folkparken är ju en upplevelse men menyn är väl inte direkt svensk. Kan plussa rekommendationen på Hantverket. Edit: Tydligen har Folkparken bommat igen.

Stort tack för alla svar! Tror Hantverket fångade mitt intresse mest. Tyvärr blev besöket flyttat men jag ser fram emot att testa inom några veckor🙂

Jag brukar ta med mina kunder till Fjäderholmarna, man åker båt dit och därifrån så kvällen blir begränsad om man ska jobba dagen efter.

Jättebra mat och det brukar vara uppskattat att se Stockholm från sjön!

1 gillning

Nya Gondolen är bra. Be om ett avskilt bord