Jag söker tips på prisvärda & roliga utflyktsmål, loppisar och aktiviteter kring Trollhättan!

Hej!

Jag ska på roadtrip senare i sommar till trakterna kring Trollhättan, vi som åker har nästan 0 koll på vad som finns att göra. Vi ska hälsa på släktingar, men vill gärna ha tips kring kul utflyktsmål.

Har ni tips på bra ställen, dela med er! :blush:

Gärna loppisar, glasskiosker, fina utflyktsställen och gärna lite prisvärda restauranger! :ice_cream: :stuffed_flatbread: :red_car:

Det får gärna vara lite handikappvänligt, jag går med krycka/eller tar min lilla elrullstol, så det mesta går, men kanske inte tokmånga trappor och långa slingrande vandringsstigar.

När jag såg rubriken kom jag att tänka på vattenkraftverket Olidan som är intressant att besöka.
Men den är tyvärr inte handikappvänlig med trånga trappor och liknande om man går på visning inuti.
Dock kan det vara ok att se den utifrån och kan vara värt att ringa och fråga hur pass man kommer runt på utsidan och om de kan rekommendera det

1 gillning

Tack för tips. Ska göra lite efterforskningar. :blush:

Det är fallens dagar snart, kan vara värt att kolla upp. Då finns det en del roligt att se.

1 gillning

Det verkar kul, men tyvärr så åker vi i början på augusti, så vi missar just de festligheterna. :pensive:

Cyklade förbi Håverud nu i helgen och stannade till vid akvedukten vilket var ett trevligt ställe där man kan sitta en stund och tittta på båtarna som tar sig upp och ned genom slussarna.
Finns glass, mat och museum.

2 gillningar

Tack! Det kan passa! :blush: