I oktober har skolan stängt en onsdag. Jag o min fru funderar på att ta ledigt båda två o hitta på något med familjen, barnen är 7 o 5 år. Vi tänker oss en utflykt över dagen eller med en övernattning. Vi bor Stockholms området o kan tänka oss att åka 2-3 timmar bort. Har ni några tips på vad vi kan hitta på?
Äventyrsbad i Västerås? (Verkar öppna först 16 på vardagar.)
Hade tänkt tipsa om järnvägsmuseet i Gävle också, men de har stängt och öppnar först till sommaren.
I Stockholm, kombinera Naturhistoriska och Tekniska museet med en trevlig lunch någonstans däremellan. Tycker bägge funkar bra med barn, har besökt dem i år med våra barn (5, 10 och 13 år).
Kokpunkten i Västerås, kan det vara så att de öppnar tidigare i oktober? De öppnade 10 på vardagar före pandemin. Riktigt kul om man kan åka dit när det inte är så mycket folk. Visa saker passar inte barn i ett ålder men ni kan ha riktigt kul ändå. Om man inte är simkunnig krävs att en vuxen åker med och visa saker blir inte möjliga att testa då. Usel (och dyr) mat för så se till att ni är för en förmiddag och gör något annat efter lunch.
Kolmården, har ni varit där? Har själv inte varit där såhär års men har bekanta som var där förra veckan och var väldigt nöjda.
Tack för tipsen!
Vi har kollat på Kolmården, men det är stängt på vardagar.
Tom Tits Experiment i Södertälje kanske? Har ni inte varit där så tyckte mina det var kanoners i den åldern.
Ut i naturen och tälta ihop? Gör upp en eld och grilla korv.
Till de som är intresserade.
Vi åkte till Södertälje o gick på Tim tits och passade också på att bada i badhuset Sydpoolen. Barnen var väldigt nöjda. Tack @angaudlinn för tipset.
Kul att höra!