Hur påverkas bolåneansökan av ett jobbyte?

Hej,

Jag och min sambo har fått vår bolåneansökan godkänd av vår bank men det saknas ett säljbevis på min nuvarande bostad innan det är 100% klart. En tid efter vi gjorde ansökan har jag blivit erbjuden en ny tjänst på en ny arbetsplats som jag gärna vill ta. Min fundering är bara, om jag byter till den nya tjänsten så får jag en högre lön men förmodligen inte en fast anställning direkt (kan förstås fortfarande förhandlas), hur kommer banken se på detta? Kanske viktigare, även om vi skickar in säljvbeviset, kan banken så här långt in i processen avslå vår ansökan pga detta? Hur mycket väger fast anställning kontra provanställning i bankens utvärdering av vår ansökan?

Någon som har erfarenheter av liknade situationer eller bra insikter i bolåneansökningar?

Mvh M

Jag bytte jobb efter beviljat lånelöfte men innan bolånet verkställdes och det var inga problem, jag skickade in anställningsavtalet bara. Då bytte jag iofs från tillsvidareanställning till tillsvidareanställning med högre lön. En provanställning kan ju kanske ställa till det, nu vet jag ju inte hur din bransch ser ut men jag skulle aldrig acceptera en provanställning annat än vid första jobbet efter examen. Försök förhandla det, kan du lämna referenser så borde de inte behöva provanställa.