Sitter, som nybörjare, och glor runt lite på aktier på Avanza, men jag blir inte helt klok på vad priset är ibland pga var decimalen finns i talet
Tex denna norska aktie

Hur utläser man den siffran? 
Fyra och en halv NOK?
Avanza använder mellanslag som tusentalsavgränsare, och komma som decimaltecken.
Priset varierar hela tiden under marknadens öppettider. När marknaden är stängd brukar den sista kursen sen innan stängning stå kvar.
Om du kollar under orderdjup när börsen är öppen ser du vilka kurser det finns sälj respektive köpordrar på. Om det finns tillräckligt hög köporder samtidigt som en tillräckligt låg säljorder kommer det bli en affär mellan dessa. Den kursen blir sen den kursen som står kvar som aktiekurs till nästa affär genomförs mellan två parter.
Jag vet inte hur långt du kommit på din investeringsresa eller hur mycket du tittat på RT bloggen.
I all välmening och bara så du börjar i rätt ände av det gigantiska spektrum av investeringsprodukter som finns, så tipsar jag om RTs ”Börja Här” guide. Hoppas du har nytta av den ![]()
PS: Som svar på frågan 4.48 NOK som debiteras dig med 0.25% valutaväxlingspåslag samt courtage.
Jadå ingen fara det är alltid bra med varningar, har dock 9/10 innehav i indexfonder så jag känner allt till riskerna med aktier, undrade bara hur man skulle utläsa priset. 
Då känner jag mig mycket lugnare