Hur vet jag att tilldelningen har skett?

Tjena!
ang tilldelning i K fastigheten och sälja av på fredag. Är det säkert att tilldelning sker på fredag och isf hur ser man att man har fått tilldelning? Hehe kanske dum fråga men är första gången :slight_smile:

Mvh Marcus

Mellan kl. 08:30 och 09:00 bör aktierna dyka upp i din depå imorgon om du har fått några. Om man inte får några så brukar man få ett meddelande om det.

Ok tack :slight_smile:

Så här står det (lite dolt) på Avanzas webbsida. Jag loggade in på appen förre gången och kollade mina meddelanden men om jag minns rätt så fick jag även en app-notifiering från Avanza i mobilen samma morgon.

Om du fått tilldelning så står det i meddelandet men aktierna finns då också där som innehav. Redo för att sälja eller hålla kvar efter kl 9.00. :wink:

Tilldelningsbesked skickas via ett meddelande som du läser i inloggat läge. Det skickas till samtliga som sökt tilldelning i erbjudandet. Vid nyintroduktioner som Avanza är delaktig i så framgår det i erbjudandet när information om tilldelningen skickas ut. Observera att detta kan ske när som helst under dagen och inte nödvändigtvis skickas ut direkt på morgonen. Om du har anmält teckning via ”Övriga erbjudanden” skickas ett meddelande med tilldelningsbesked ut så snart vi har mottagit information från emittenten. Innan du har fått meddelandet om tilldelningsbesked har vi dessvärre ingen möjlighet att svara på om du har fått någon tilldelning eller inte.

Fick tyvärr ingen tilldelning. Hur gick det för er? Är det att maxa på flera konton nästa gång för att öka chansen för tilldelning eller är det mest strategi från företaget som avgör om vi Svenssons med låga summor får vara med :slight_smile: Hehe!