För er som inte ännu sett dokumentären Inside Job kan jag rekommendera den.
Dokumentären tar upp 2008 krisen, subprimes, CDO’er, bailouts av bankerna, hur tätt regeringen jobbar med bankerna osv.
Jag visste att det var illa med USA, Wall Street, “The 1%” och de enormt stora bankerna som USA’s regering håller täta relationer med, denna dokumentär tog det till en ny nivå. Jag förstår att den vanliga amerikanen tröttnat på det som pågår…
Ett globalt aktieindex exklusive den finansiella sektorn står numera högst upp på min önskelista.
Dela gärna med dig av din åsikt efter du sett dokumentären.
Finns en svensk dokumentär som heter överdos på bla youtube på samma tema. Kortare och mer generell än inside job och ganska sevärd även om den har några år på nacken.