Inspelning med Skogstomten om läget på bilmarknaden 2024 | Har du en fråga?

Dessa avsnitt är de bästa!
Hur är kvaliteten i de Kinesiska elbilsmärkena?
Eftersom de är så mycket billigare än de etablerade märkena förstår jag att kvaliteten kan vara lägre, men är de värda pengarna?

3 gillningar

Kinesiska bilmärken ploppar upp som svampar ur jorden. Vem vet hur länge dom finns kvar. Om det kommer finnas reservdelar och mekaniker som kan reparera dom. Hur ser Erik på såna risker?

Efter en del billetande på slutet håller jag inte alls med. Tycker snarare att 3 år begagnade EVs börjar bli de enda prisvärda bilarna på marknaden, medan begagnade ICE-priser är helt uppåt väggarna.

Rätt eller fel - vilken åsikt har Erik om dettta? Begagnatmarknaden ICE vs EV.

Är sugen på en nyare pickup för att kunna ha en Camper på men har inget företag. Hur stort ekonomiskt självmord är det att momssmitta en sådan? Är det klokare med plåtishusbil pga detta?

1 gillning

Jag kan mycket lite om bilar. Om jag köper en begagnad bil, bör man låta den bli genomgången på en besiktningsstation innan man köper den?
Gäller det både nyare och äldre?

1 gillning

Ser fram mot det här avsnittet!

En fråga: Begagnatmarknaden för elbilar verkar ha varit het senaste åren. Vilka faktorer har bidragit till detta låga utbud i förhållande till den stora efterfrågan? Går många företags- eller privatleasade bilar utomlands? Och vad gör Skogstomten för spaning när det gäller prisutvecklingen för nya och begagnade elbilar kommande 5 år?

2 gillningar

Hur kommer förändringarna i skatter för ICE bilar nästa år förändra marknaden?

1 gillning