Inställningar som ramlat bort samt moderator-godkännande?

Hej! Såg till min förvåning att möjligheten att lägga till “Regelbunden” etikett på mitt forumnamn försvunnit samt då jag svarade i en tråd så blev det “inväntar moderators godkännande” på inlägget.
Är dessa grejor med flit eller någon bugg? :upside_down_face:

1 gillning

Vet inte om man måste uppfylla vissa kriterier kanske för att kunna tagga med “regelbunden”.

Angående inlägg som väntar på godkännande så verkar vissa nyckelord trigga detta. Jag skrev nyss ett inlägg med ett ord som syftar på lurendrejeri och då fick jag upp samma meddelande att det måste godkännas.

1 gillning

Tack Mattias, men det roliga är att jag hade tidigare “regelbunden” att klistra på. Men det kanske kräver “mer” nu att få ha det… :thinking: Du har ju kvar det ser jag - grattis!
@moderatorer vad saknas nu i min profil för att jag kan välja “regelbunden” bredvid mitt forumnamn? Jag hade det förut.
Edit: jag är vad det verkar inte regelbunden tillräckligt för detta - det får vara så - kanske jag får tillbaka det nån dag. Då får det vara så :grin:

1 gillning

Här kan du läsa vad som krävs för att vara regelbunden: Understanding Discourse Trust Levels

2 gillningar

Tackar för länken. Ska kolla den.

1 gillning

Som @MattiasA90 nämner finns det vissa ord som kräver moderatporgodkännande av inlägget, som en slags hygienfaktor då de ibland/tillräckligt ofta används icke-konstruktivt. Mattias inlägg var helt ok och jag godkände det utan tvekan, men ibland är det bra att ha den typen av förebyggande underhåll ist för att behöva köra avhjälpande i efterhand.

Gällande regelbunden-grejen misstänker jag du hittar svaret i länken du fått, inte minst då Discourse jobbar med dynamiska nivåer - har du en gång uppnått en nivå är du inte garanterad att stanna kvar där, utan du behöver kontinuerligt uppfylla kriterierna. Skulle tro det är skälet. Så du får bli lite mer regelbunden och aktiv deltagare i forumet så löser det sig snart! (Obs, har inte kollat ‘hur regelbundet du bidrar’ så jag höftar lite nu.)

2 gillningar

Såhär står det i beskrivningen av användarnivåerna:

Förtroendenivå 3 – Regelbunden

Stammisar är ryggraden i ditt samhälle, de mest aktiva läsarna och pålitliga bidragsgivare under en period av månader, till och med år. Eftersom de alltid finns där kan de lita på att de hjälper till att städa och organisera samhället.

För att komma till tillitsnivå 3, under de senaste 100 dagarna…

• Måste ha besökt minst 50 % av dagarna
  • Måste ha svarat på minst 10 olika icke-PM-ämnen
  • Av ämnen som skapats under de senaste 100 dagarna måste ha visats 25 % (högst 500)
  • Av inlägg som skapats under de senaste 100 dagarna måste ha läst 25 % (maximerat till 20 000)
  • Måste ha fått 20 likes och gett 30 likes.
  • Får inte ha fått mer än 5 spam eller stötande flaggor (med unika inlägg och unika användare för varje, bekräftat av en moderator)
  • Får inte ha blivit avstängd eller tystad under de senaste 6 månaderna
  • Dessa gilla-markeringar måste gälla ett minsta antal olika användare (1/5 av antalet), över ett minsta antal olika dagar (1/4 av antalet). Gillar kan inte komma från PM.

Alla ovanstående kriterier måste vara sanna för att uppnå förtroendenivå 3. Dessutom, till skillnad från andra förtroendenivåer, kan du förlora förtroendenivå 3-status . Om du sjunker under dessa krav under de senaste 100 dagarna kommer du att degraderas tillbaka till medlem. Men för att undvika ständiga befordran/degraderingssituationer finns det en 2-veckors respitperiod omedelbart efter att du uppnått Trust Level 3 under vilken du inte kommer att degraderas.

Användare på förtroendenivå 3 kan…

• Omkategorisera och byt namn på ämnen
  • Få tillgång till en säker kategori som endast är synlig för användare på förtroendenivå 3 och högre
  • Låt alla deras länkar följas (vi tar bort automatisk nofollow)
  • TL3 skräppostflaggor som sänds på TL0-användarinlägg döljer omedelbart inlägget
  • TL3-flaggor som slängs på TL0-användarinlägg i tillräcklig mångfald kommer automatiskt att tysta användaren och dölja alla deras inlägg
  • Skapa sina egna inläggswiki (det vill säga kan redigeras av alla TL1±användare)
    Dagliga gilla-, redigerings- och flagggränser ökade med 2×
1 gillning

Skönt. Då vet jag varför. Tack för förklaringerna! :+1:

Då kan detta ämne nog stängas som löst.

Ha en tjusig fredag!

2 gillningar

Stänger denna då TS har fått svar på sin fråga :slightly_smiling_face:

2 gillningar