Skrev nyligen ett inlägg som i tysthet doldes. Tyckte inte att jag skrev något kontroversiellt
Jag hade gärna fått veta varför mitt inlägg doldes. Kanske att den som döljer det lägger en kort kommentar? Just nu är jag mest förvirrad över vad jag gjort för fel
Förstår att det kan ta mycket tid, men även några få ord skulle hjälpa enormt mycket.
På iaf mobilwebbsidan så hade jag svårt att hitta forumreglerna. Vore sjyst om de kunde länkas t ex i samband med att man skriver ett nytt inlägg eller högt upp på sidan på något sätt. Samtidigt måste ju skrivrutan få plats
Jag har varit med om det en gång och kunde inte för mitt liv förstå vad i det jag skrev som jag utgick från hade ansetts “stötande”, vilket visade sig inte vara anledningen.
Jag fick förklaringen av en av moderatorerna att det finns en lista på ord som omedelbart renderar “flaggning” och inlägget döljs. Vilka ord det är fick jag inte veta förutom det ord jag använt (ett uttryck som råkar ingå i annan kommersiell ekonomi-sidas namn, vilket jag inte kände till) då den listan endast är känd för forumägaren.
Jag bytte direkt det uttrycket till en synonym och inlägget blev momentant synligt.
Samma här, knepiga vad att jag skrev ca “kan någon förklara för mig vad som menas med detta” och citerade ngn och det blev uppenbarligen flaggat och dolt i väntan på godkännande.
Att ett inlägg dolts i väntan på godkännande är skillnad mot avlistning där en tråd som redan är synlig ligger kvar men det går inte att hitta genom sökning eller kategori browsing. Inlägget blir gömt och ingen ny kan hitta det om man inte har en direktlänk.
Ofta - inte alltid - är det trådar som tar upp och kritiserar någon part eller aktör. Dessa trådar vill jag inte ha synliga eftersom den externa aktören ofta kontaktar mig och vill ha en förklaring, ofta på trådar jag inte ens har koll på. Därför brukar jag antingen avlista dem eller flytta dem till en låst kategori.