Investor b och dnb

Om jag lägger 3000 i månaden på Investor och 3000 på dnb global är det bra eller ska jag lägga allt på dnb och sitta still i båten?

Hej!

Det blir en väldigt skevt viktat portfölj enligt mig. 50% globalfond och 50% i en enskild svensk aktie… Inget jag skulle våga mig på.

Skulle lägga majoriteten 70-100% i globalfonden och 0-30% i annat, som t.ex en bredare svensk indexfond som Plus allabolag Sverige index. Där finns Investor och flera andra investmentbolag redan med.

1 gillning

Plus alla bolag finns inte på levler…

Okej, vilka svenska indexfonder finns? Seb sverige index? Den är lika bra som Plus.

Samtidigt är Investor en aningen bredare risk-exponering än enskild aktie i något som inte är ett investmentbolag. Fortfarande högre risk än en index-fond såklart.

Finns nog fler än undertecknad som har en portfölj med ganska tung tilt mot olika investmentbolag och gärna Investor. Men kanske inget att starta sin portfölj med om inte riskaptit med tillhörande tålighet mot volatilitet finns med i bilden.

4 gillningar

Jovisst så är det såklart. Finns Spiltan investmentbolag? Då får du med några fler investmentbolag och inte bara Investor.

1 gillning

80% Dnb global
20% Spiltan investmentbolag

Fin split som jag faktiskt kör till barnen :partying_face:
Eller ah. Det är deras Avanza spar. Kör hälften på lysa till dem också

1 gillning