Inveztor - återkommer i ny skepnad Q2.2024

Nyligen testat tjänsten och den är över förväntan, snyggt jobbat!

Saknar/hittar inte en funktion för hur man köper och säljer ett aktieinnehav i sin portfölj. Jag som är blind eller finns inte den funktionen?

1 gillning

Det är ingen nätmäklare så du kan ej köpa/sälja! Endast analysera det du matat in i portföljen.

2 gillningar

Hej @RobertK, ber om ursäkt om detta redan avhandlats, finns någon funktion för att se olika innehavs samt portföljens totala utdelning? Om inte, är det något som är möjligt och i så fall ligger i planerna?

Det finns planer på det men tyvärr har jag ingen tid för vidareutveckling i närtid.

1 gillning

@RobertK

Bugg
Ville bara rapportera att Irland har hamnat i Iran när man hovrar på kartan :slight_smile:

Och Förenade Arabemiraten har hamnat i Ukraina

Oops, fått fel på några landskoder gissar jag :slight_smile: tack, ska fixa det

Inveztor – lovande men inte buggfri portföljanalys – Cornucopia? Kul med lite uppmärksamhet :+1:

4 gillningar

Ja, 120 nya användare bara idag… det är ca 120 fler än en vanlig dag :slight_smile:

7 gillningar

Kul tool. Leker lite och har ett par frågor.

Var får du avgiften ifrån? Jag importerade CSV från Nordnetportfölj. Till exempel Plus Teknologi står avgiften 0.42%, men i Nordnet står det 0.40%. Eller Länsförsäkringar Global 0.23% i Inveztor och 0.20% i Nordnet.

Vad betyder procenten under varje innehav? (vänster och höger)

Ps. Dölj SEK visar fortfarande antal av värdepapper, vilket är i stort sett samma sak :wink:

Uppgifter om värdepapper (inkl. ev avgift) hämtas från “diverse öppna källor på nätet”. Eftersom avgiften kan skilja sig åt på olika plattformar så får man justera själv där det inte stämmer. (Man får alltså redigera innehavet och skriva in rätt avgift).

Procenten till höger är andel av portfölj, procenten till vänster är total andel (över samtliga portföljer). Framgår längst upp

_
Jo, tanken med “Dölj SEK” var mer att ingen som går förbi skärmen snabbt ska kunna se någon summa :slight_smile:

1 gillning

I see. Den där lilla kursgrafen till vänster förvirrade mig. :blush:

1 gillning

Den lilla ikonen betyder att du inte har ställt in någon målfördelning på innehavet… :slight_smile:

(om du ställer in det så ändras ikonen till en måltavla istället):
image

Avgiften är faktiskt densamma, den bara redovisas annorlunda hos olika mäklare.
Om vi tar exempel med Länsförsäkringar Global:

• Nordnet i utloggat läge visar 0.20%, som är grundavgiften för fonden.

• Nordnet i inloggat läge visar 0.23% under “kostnadsredovisning” på fondens sida, som är totala avgiften för fonden.

• Avanza i utloggat läge visar 0.23% som är totala avgiften för fonden.

• Avanza i inloggat läge i “Om avgiften” visar detta:

2 gillningar

Aha. Flygbolagsprissättning… :relaxed:
“Jaha, vill du checka in? Det kostar extra”

1 gillning

Hej @RobertK
Kommer du utveckla en möjlighet att importera innehav från Kiwitrader?

1 gillning

Snyggt! Fundering: importerade från Avanza. Blev 100 000:- mer i totalt värde. Vad kan det bero på? Var ett stort antal innehav, kan det vara det?
Edit: hittade boven: H&R Real Estate Investment Trust (HR.UN)
fick helt fel ticker. Blev BEI.UN. Märkligt då jag körde en rakt av importering av csvfil från Avanza.

1 gillning

Erbjuder dom exportmöjlighet så lovar jag att fixa importmöjlighet :blush: behöver bara hjälp med exempeldata då.

@David_BW - frågan riktad till er: kan ni fixa så man kan exportera data från Kiwitrader?

2 gillningar

Ja går gör det ju alltid, frågan är var det ska prioriteras =)
Någon typ av export kommer vi bygga

1 gillning

Det har inte funnits tid att utveckla nya funktioner på länge nu, men inom kort kommer man kunna se nästkommande rapport samt utdelning för ett stort antal aktier:

7 gillningar