Nu är v1.46 utlagd, med utdelnings- och rapportinfo enligt inlägget ovan.
Planen är att även göra en widget på översiktssidan där man ser kommande utdelningar och rapporter för sina samtliga innehav.
Nu är v1.46 utlagd, med utdelnings- och rapportinfo enligt inlägget ovan.
Planen är att även göra en widget på översiktssidan där man ser kommande utdelningar och rapporter för sina samtliga innehav.
Osäker om du har lyckats lösa så man kan bokföra fysisk guld.
Här får man spotpriset i SEK.
Jag har varit tvungen att stänga av uppdateringen av kurser på obestämd tid pga ökade kostnader i (mestadels) ett av de APIn jag använder. Jag måste fundera på hur/om jag ska drifta Inveztor vidare men uppmanar er som har lagt in månadsvis donation att pausa den tillsvidare.
Jag skriver här när jag har något att komma med.
Segt att kostnaderna drar iväg…
Håller tummarna på att denna kanon-site kommer tillbaka! ![]()
Jättetråkigt. Gillade verkligen sidan. Hoppas den kommer tillbaka någon gång ![]()

Rapporten är denna: det kommer troligtvis/förhoppningsvis en ny, på vissa sätt nerskalad men samtidigt förbättrad, version av Inveztor framåt våren/sommaren.
Några av förändringarna (obs, kan komma att ändras) är
man behöver/kan inte skapa någon användare, allt användardata lagras krypterat i webbläsaren
lättare/snabbare att jobba manuellt med sitt data
bättre/snabbare import där man bara drar och släpper alla filer så läses dom in och grupperas automatiskt per bank
går att lägga till onoterade innehav
stöd för ca 190 valutor inkl spotpris för guld och silver
gruppera sina innehav med underkategorier helt dynamiskt (ex: Portfölj->Lekhink, Tillgångsslag->Ädelmetaller, Frukt->Banan)
ställa in målvikt på innehav inom en underkategori (ex: Ädelmetaller ska innehålla 80% Xetra-gold, 20% WisdomTree Silver)
ställa in målvikt på underkategorier inom en grupp (ex: Tillgångsslag ska innehålla 30% Ädelmetaller)
Få notis + ombalanseringsinstruktioner enligt ovan målvikt
För att denna version inte ska gå samma öde till mötes som förra så kommer troligtvis följande alternativ gälla för kursuppdateringar:
användaren lägger in dessa manuellt genom att uppdatera sina innehav
i samband med att man droppar nya importfiler så får man senaste kurserna där
automatiskt via applikationsnyckel, till en högst rimlig men obligatorisk kostnad
Obs, det mesta är på ritbordet fortfarande, men detta är vad spåkulan säger just nu.
Låter ju lysande! Ser fram emot att testa så småningom! ![]()
Innebär detta att det även kommer en export av all data, som sedan kan läsas in i en annan webbläsare/dator?
Finns det någon begränsning på hur länge den krypterade datan i webbläsaren sparas?
Tänker ifall själva webbläsaren rensar efter en tid etc.
Ja precis, en exportfil går att/bör läsas ut som går att importera i samma eller annan webbläsare/enhet. Kommer troligtvis även implementera en överförings-funktion där exporten lagras med en slumpnyckel i volatilt minne på servern i 5 minuter, så att man i en annan enhet bara kan knappa in samma nyckel så får man över sitt data.
Vad jag kan läsa mig till så sparas det så länge du inte väljer att tömma historik osv.
Ser fram emot den nya versionen och hoppas på något magiskt vis att Fondo-import blir möjlig. Men manuell hantering är helt ok. Spännande!
Finns det export så fixar jag import.
Vi pingar @Daniel_Fondo som brukar hjälpa till om det går
(Vi slänger med @fondo och @Olle_Fondo för säkerhets skull också).
I denna screenshot (subject to change) så syns gruppering per plattform (plattform sätts automatisk vid import eller att man väljer när man lägger in innehav manuellt) för innehav både med anskaffningsvärde (värdepapper, ex Nordnet) och utan (sparkonton, ex Svea/Swedbank).
Nederst i bild syns exempel på användarskapad gruppering som heter “Kategori” med två exempelalternativ, “Ädelmetaller” och “Globalt index”. “Ädelmetaller” är rödmarkerad för att alternativet diffar från satt målvikt. “Globalt index” är rödmarkerad för att en eller flera innehav inom alternativet diffar från sina målvikter.
Skippa bakgrundsbilden och separera färgerna lite mer. blir väldigt rörigt och grötigt!
Tack för feedback:en. Det är endast utkast än så länge så det kommer nog att se lite annorlunda ut innan det är redo att användas.