IPS sparande, hur skall jag göra

Hej

Så här ser min IPS ut. Har någon lite tips på hur jag skall göra med dessa pengar? Ska jag byta till andra fonder?!
Jag är född 1976.

Tack på förhand.

Daniel

Jag är också i samma ålder och har tjänstepension på Swedbank. Hade exakt samma fundering för ett tag sedan.

Du hittar den tråden här.

Hej, tack för svar. Frågan ovan är för min IPS…har även en ITP2 hos swedbank där allt ligger i Swedbank Generation ITP. Kanske lika bra att flytta runt pengarna där till samma som jag väljer för min IPS.

Daniel

Jag är ganska ny här så jag avstår från att ge direkta råd. Men, av vad jag förstått så finns det nog ingen anledning att skilja på innehållet i portföljerna om de fyller samma syfte.
Det är långsiktigt pensionssparande. Då hade jag personligen valt exakt samma fonder om jag hade möjlighet.

Någon annan kanske kan fylla på ytterligare?

Jag flyttade min IPS till Avanza. Swedbank tar 155:-/år bara för att ha ett IPS konto. Avanza 0:-, Sen bytte jag fonder från Swedbanks till lite olika, lf global, avanza EM, Handelsbanken GL småbolag osv. Dock tog flytten 2 månader

Bytte också från Swedbank till Avanza av orsaken att jag skulle behöva betala 150kr/år.