Just nu har jag ett IPS på Swedbank där jag såklart slutat spara men pengarna (och avgifterna) ligger och tickar. Det är mer än ett prisbasbelopp så jag kan inte plocka ut dom. Kollar jag fonderna för IPS på Swedbank är det bara deras egna. Finns det nån vettig fond där man kan välja eller ska jag starta ett avanzakonto och flytta över för att spara i LF Global Indexnära?
Just nu ligger pengarna i Swedbank Robur Transfer 80 med en avgift på 0.50
LF ligger ju bara på 0.22
Samt den gått bättre än Swedbanks
Ser att Swedbank tar ut avgift på 20-125 kr/år. Så kan du ju inte ha det! Flytta till Avanza så kapar du avgifterna och de bjuder på flyttavgiften upp till 1000 spänn.
Var precis inne och kollade. 155:- till och med (!) för ett IPS konto i årlig avgift. Va inne på att byta till robur access global som är väl näst intill lika som Lf global i avgift, avkastning osv men blev väldigt osäker när dom tar avgift för IPS-konto. Avanza tar ju ingen avgift för det enligt konsumenternas.se iallafall
Försök att flytta. Finns dock en gräns att man inte kan flytta det som är inbetalt före 2007, om jag minns rätt. Flyttade en gammal tjänstepension från SEB och kunde flytta den delen som var inbetald efter 2007.