ISK eller aktiekonto i detta specifika fallet?

Ert rätt kort svar, om sparhorisonten är ganska lång, finns här:
Är isk verkligen bättre skattemässigt vid fire?

Nu skriver du att horisonten är ett (1) år, ser jag. Så svaret beror på om du tror att under detta året vi har uppåtgående eller nedåtgående marknad. Aktiemarknad då, i detta fallet.
Men ett år är så kort horisont att det du beskriver i vilket fall är spekulation i praktiken. Du antar väl då att aktierna du köper går upp? Eller? Annars förstår jag inte logiken. Och isf är svaret: ISK