Det finns gott om erbjudanden om aktier i försvarsindustrin men för den som placerar en del i ISK fonder finns ingen ren ISK fond inom förvar eller? En del ISK fonder har försvarsaktier som en del av sin blandning men inte särskilt tungt.
Har lite med ISK att göra, det är bara en kontoform. Finserve Global Security kan du titta på, men den har ca 48% USA, och det kanske du vill undvika? Är det bara Europa du vill ha finns ETF:en Wisdom Tree European Defence.
Det kanske är indexfonder ts menar?
Tack för tips. Jag har en portfölj inom ISK med 20 olika fonder anledningen till frågan är att jag ska byta några och sökte på min bank om de hade någon branschfond inom försvarsindustin men hittade inget. Får tänka om lite.
Lät som väldigt många fonder…många aktiva och dyra?
Jag har 6 st varav 5 st med aktivt månadsspar som äger hela marknaden, tycker fler känns överflödigt.
Kollade lite på större försvarsindustrier.
Visst kommer dessa att gå riktigt bra framöver, Kanske med dubbel försäljning över lag och dubbel vinstmarginal i 5++ år minst.
Aktiekurserna har dock stigit rejält generellt. Inte säkert det ännu finns en uppsida kvar.
Kolla på wisdom tree europe defence ,savr har den bland annant
Jag har just köp den 1 vecka gamla WisdomTree European Defence ETF. Avgift O.4 %. Den bör man nog sitta på några år. Omsättningen är fortfarande låg.
Johnny
Jag kör Finserve Global Security
Ska även finnas en vettig ETF men kommer inte ihåg namnet
Undvika USA men krigsindustrin är fina grejer?
Kanske Sandvik? Tillverkar saker till ryska missiler som är här på 10 minuter.
Allt för pengarna?
Den finns på Avanza.
Tack! Jag hade nog råkat stoppa in ett “European” då jag sökte efter den.
Det kommer två nya fonder från DNB med försvarsinriktning: Storbankens nya satsning – startar två försvarsfonder
Har den på savr ,den har gått dåligt hittills
Vilka bra och billiga passiva, och kanske aktiva, fonder inom försvar och säkerhet finns det?
Min tråd flyttades hit. Ser att det skrivs om några här.
Kan någon som har lite koll kanske skriva en enkel lista på några bra och billiga passiva, och aktiva, fonder inom försvar och säkerhet som jag kan kolla närmare på?
Jag känner mig väldigt osäker och antar att det finns mycket skräp därute.
Kolla diskussionen i tråden ovan, själv har jag både Finserve och Wisdom Tree, men det är bara den senare som är en renodlad europafond. Dock är det en ETF, och inte en traditionell aktiefond.