Jag njuter verkligen av denna tråd.
Som du skriver @Zino, använder de sig inte av volatility. Jag undrar varför inte. För någon anledning är jag väldigt tveksam mot det själv. Får känslan att det är för komplicerat för att fungera när man mest behöver det. Undrar hur känslig det är för tail risker. Det jag menar är att själva konstruktionen går sönder och värdet försvinner ur det. Kanske bara för att jag inte förstår det tillräckligt bra.
I övrigt samma tillgångsklasser som diskuterats här.
I ovanstående podd diskuterades bland annat råvaror och hur många indices är överviktade i olja. Här vill jag diversifiera bättre med en fond såsom denna:
@Marknadstajmarn, varför utdelningsaktier och inte värde aktier eller consumer products? Finns många etf er. Eric Strand pratade om problemet här, som @JFB skrev:
Samtidigt så kan consumer produkt aktier uppfylla samma funktion som (reala) obligationer pga låg sensitivitet mot tillväxt (till skillnad från t. ex, tech) och mår bra av högre än förväntad inflation på grund av pricing power. Vem ska sluta köpa toapapper eller tvål? Inte jag.
Denna graf får mig att le varje gång jag ser den. Tänker bara på ett ord: Transient