K19. Vad kan du göra i livet just nu, som du inte kommer att kunna göra senare i livet? ❤️

@Guldfeber @Daniel_Nilsson Håller inte alls med. Olika tidsperioder i livet har olika möjlighetsfönster. Tex det är lättare att få och byta jobb i högkonjuktur än i lågkonjuktur. Vi kommer endast kunna uppleva ett visst antal högkonjukturer i våra liv. Därför borde karriär och studier egentligen anpassas mer efter det ekonomiska klimatet än ålder.

Själv hårdprioriterar jag träning och hälsa just nu då jag har ca 10-20 år på mig att göra de livsstilsförändringar som kommer på ett avgörande sätt påverka livskvaliteten och autonomin de sista 20 åren i livet. Detta är mitt “hälsomässiga” pensionssparande.

Ett annat är att jag medvetet spenderar mycket kvalitetstid med mina föräldrar som är fortfarande friska och aktiva.

Just barnafödandets biologiska tidsram är oftast lite underskattad, men det blir självklart svårare och dyrare men åldern. Långvarig partner kan man träffa när som helst i livet, ofta flera gånger om :wink: Själv tycker jag att det har blivit lättare att dejta nu när jag är äldre, men det är nog främst för att man har blivit erfaren och fokuserar sina ansträngningar på de man faktiskt passar någorlunda bra med.