Källskatt från Finland, nordea?

Undrar om det är någon som fått något svar från Vero (Finlands skatteverk) efter ansökan om återbetalning av källskatt för aktieutdelning gällande Nordea?

Jag fyllde i allt enligt konstens alla regler och bifogade nytt hemvistintyg från skatteverket och skickade in allt i början på april.

Har inte hört något alls ännu? Förväntade mig inte direkt något blommogram eller tårta från dem men kanske något kort mail eller brev att man mottagit handlingar?

Begäran avsåg givetvis utdelning för 2021. Handlar inte om stora pengar, hade i runda slängar 20.000 aktier men 30.000 tillbaka är ändå 30.0000 tillbaka…

Någon?

Glömt skicka in.
Har dock väldigt liten post. Var det mycket arbete med att färdigställa allt?

Du verkar ha gått in rätt tungt i Nordea. Tror extra mycket på dem eller har du fler banker och andra aktier?

Nej det var tämligen enkelt. Finns bra information på veros sida också. Inga Nordea kvar. Inga aktier alls för tillfället. Sålde allt, köpte hus. :grin:

1 gillning

Hur gick det, fick du tillbaka skatten? :slight_smile: Sitter och väntar på svar och ser på Vero att det kan ta 6-12 månader…

Sent svar men jo pengarna dök in!

Å numera ligger jag blytung i Volvo cars (18.500 st, GAV 27) och har en del i Telia (11.500) Ratos, H&M, Bioinvent och Cloetta. :slight_smile:

1 gillning

Angående finska källskatt, betyder ditt svar att det tog ca 2 år att få tillbaka källskatten? Och hade du upprättat eurokonto så pengarna kom direkt till ditt konto?