Sålde för några år sedan huvuddelen av mina bolag och har bara Holdingbolaget kvar. All verksamhet nu kommer ju att vara av finansiell karaktär dvs det blir inga intäkter förutom via aktier,räntor och värdepapper. Kan jag trots detta fortsätta att få tillbaka momspengar?
Självklart inte.
För varje ingående moms ska det finnas en, direkt eller indirekt, motsvarande utgående moms.
Momsen bokför du istället som en kostnad.